Začněte s proč: jak vůdčí osobnosti inspirují k činům přehled

Začněte s proč: jak vůdčí osobnosti inspirují k činům https://www.databazeknih.cz/img/books/17_/172655/bmid_zacnete-s-proc-jak-vudci-osobnosti--Kvr-172655.png 3 128 128

Simon Sinek toužil objevit, co společného mají úspěšné osobnosti ve vedení firem i mimo ně. V jeho hledáčku se mimo jiné ocitl Martin Luther King Jr., Steve Jobs i bratři Wrightové. Při studiu vůdčích osobností a organizací, které velkou měrou ovlivnily svět, Sinek zjistil, že všichni uvažovali, jednali a komunikovali přesně stejným způsobem – vždy začali s otázkou PROČ a až poté řešili, JAK a CO zrealizovat. Autor tento model nazývá zlatý kruh. - Každá organizace umí vysvětlit, CO dělá. - Některé umějí vysvětlit, i JAK to dělají. - Ale jen málo z nich dokáže formulovat, PROČ to dělají. Za PROČ se přitom nepovažují peníze nebo zisk, to jsou vždy jen výsledky. Osobnosti a firmy, které znají své PROČ, nepotřebují manipulovat – ony inspirují. Lidé je následují ne proto, že musejí, ale protože sami chtějí. Zaměstnance jejich práce těší, spatřují v ní smysl, mají zázemí a hrdost. Zákazníci jsou loajální, ochotni poskytnout podporu i v těžkých časech, imunní vůči manipulacím ostatních. Začněte s PROČ je kniha pro čtenáře, kteří sami podnikají, budují, vedou či teprve plánují, že se do něčeho pustí. Pokud principy zlatého kruhu správně uplatníte, stanete se sami přínosem pro malé i velké podniky, neziskové organizace i politické strany. Takže, proč vaše společnost vůbec existuje? Zdánlivě jednoduchá otázka... ale pokud si na ni umíte odpovědět, změní vše. „…Mezi opakovaným nákupem a loajalitou je velký rozdíl. Opakovaný nákup znamená, že si u vás někdo něco koupí vícekrát. Loajalita znamená, že jsou lidé ochotni se vzdát lepšího produktu nebo lepší ceny, aby mohli opět koupit u vás. Loajální zákazníci se mnohdy ani neobtěžují tím, aby zkoumali, zda konkurence nemá lepší podmínky…" Sami si můžete lehce dosadit společnosti, které takto fungují – Apple, Southwest Airlines, Harley-Davidson… Sinek však jen nepopisuje postup těch úspěšných, na jiných studiích vysvětluje příčiny pádu dříve mnoho let úspěšného kolosu Wal-Mart nebo také neúspěch mp3 přehrávačů Dell. Zkrátka, nelze jen opsat postupy někoho jiného a aplikovat je na vlastní podnik. Bez jasného PROČ nelze zvítězit. Tato kniha je určena všem, kteří chtějí inspirovat ostatní, nebo kteří chtějí najít někoho, kdo bude inspirovat je.... celý text

Literatura naučná Osobní rozvoj a styl
Vydáno: , Jan Melvil
Originální název:

Start With Why: How Great Leaders Inspire Everyone To Take Action , 2009


více info...

Můj komentář

Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Začněte s proč: jak vůdčí osobnosti inspirují k činům. Přihlašte se a napište ho.


Komentáře (30)

charlizee
07.04.2024 4 z 5

Simon Sinek je marketingový konzultant a motivační řečník. Otázkou „PROČ podněcuje organizace a jednotlivce ke schopnosti inspirovat druhé a učí je, jak si takové jednání osvojit bez nutnosti vrozených predispozic.
Každou myšlenku začíná právě úvahou nad proč - protože když si nedokážeme odpovědět na proč, nemůžeme vědět ani jak. Předkládá přitom svůj koncept Zlatého kruhu, pro který ho inspiroval zlatý řez, jednoduchý matematický vztah, který dodnes fascinuje nejen matematiky a další přírodovědce, ale také architekty, malíře, hudebníky a jiné umělce. Zlatý řez je v podstatě vzorec pro ideální proporce a krásu a ukazuje, že v přírodě existuje mnohem více řádu, než se na první pohled zdá: například v symetrii listů nebo geometrické dokonalosti sněhových vloček.
Čtenáři Sinekovi vyčítají, že velmi často volí jako příklad společnost Apple a že jeho texty pak působí jako reklamní kampaň. Jakou jinou společnost ale zvolit, aby byla celosvětově dostatečně známá a zároveň ve shodě s principy, které autor vyznává? Mně dává využití jednoho hlavního příkladu pro pochopení celku perfektní smysl, přijde mi to snazší, než skákat od jednoho k druhému a muset se tak soustředit i na to, o kom je právě řeč.

pavel6016
21.06.2023 2 z 5

Pusťte si čtvrthodinovou TED přednášku od Sineka a ušetříte peníze za zbytečně, ale strašně ZBYTEČNĚ protahovanou knihu.


hu_87
25.04.2023 2 z 5

(SPOILER) Tahle kniha se mi od autora vůbec nelíbila. Přijde mi to jako slátanina několika příběhů o nějakých organizacích a neustále se opakující PROČ (a reklama na Apple). Kdybych četla pouze tuto knihu, řekla bych si, že autor nepíše moc poutavě. Naštěstí jeho "Lídři jedí poslední" mě přesvědčilo o tom, že autor umí psát... tohle ale nemohu doporučit. Když jsem to dočetla, tak jsem si říkala, co že jsem se to nového dozvěděla.

Tohle "PROČ" zkrátka musí být nějaký vyšší smysl. Něco, čemu věříte a něco, co oslovuje váš emoční mozek. A když budete mít svoje PROČ a bude mu věřit i vaše organizace, pomůže jim to nejen k vyšší produktivitě, ale i k pocitu sounáležitosti s organizací. Tohle si stačí pamatovat. Jestli něco děláte jenom pro peníze, je logické, že po čase vás to přestane vnitřně bavit nebo naplňovat. Jestli chcete, aby vás vaše práce naplňovala, musíte věřit tomu, co děláte a být v tom autentičtí - tedy vaše idea se musí shodovat s tím, co budou říkat okolí vaše činy.

všechny komentáře

Související novinky (0)

Zatím zde není žádná související novinka.


Citáty z knihy (0)

Zatím zde není žádný citát z knihy.


Kniha Začněte s proč: jak vůdčí osobnosti inspirují k činům v seznamech

v Právě čtených17x
v Přečtených203x
ve Čtenářské výzvě11x
v Doporučených8x
v Knihotéce81x
v Chystám se číst194x
v Chci si koupit56x
v dalších seznamech4x

Štítky knihy

ekonomie rozvoj osobnosti, osobní rozvoj marketing motivační knihy řízení projektů

Autorovy další knížky

Simon Sinek
anglická, 1973
2013  69%Začněte s proč: jak vůdčí osobnosti inspirují k činům
2015  83%Lídři jedí poslední
2018  73%Objevte své proč: Jak najít smysl pro sebe i svůj tým
2021  84%Nekonečná hra