Hubertus von Schoenebeck životopis

německá, 1947

Životopis

Hubertus von Schönebeck se narodil roku 1947. Vyrostl v kruhu rodiny se svými třemi sourozenci ve městě Mülheim an der Rohr. V současnosti má dospělé děti, mladší děti a také vnoučata.

Absolvoval intenzivní studium právní vědy, ústavního práva a evropských právních dějin.

Po následném pedagogickém vzdělání se stal učitelem na střední škole, kde vyučoval matematiku, biologii, fyziku a technické předměty. Byl třídním učitelem i učitelem důvěrníkem. Z tohoto období sepsal knihu – školní deník – s názvem „Pokus, být dětem přívětivým učitelem“.

Od roku 1976 do roku 1978 prováděl vědecký terénní výzkum na téma možností nové post-pedagogické komunikace s dětmi. S touto prací promoval roku 1980 na univerzitě v Osnabrücku. V USA studoval hnutí za dětská práva (Children´s Rights Movement) a v Kalifornii vedl rozhovory o postpedagogické komunikaci s Carlem R. Rogersem, zakladatelem terapie zaměřené na klienta. Na základě svého bádání vyvinul praktický koncept „podporovat místo vzdělávat“ a filosofii „amikace“.

Hubertus von Schönebeck je od roku 1980 aktivní jako mluvčí a fundraiser neziskové organizace „Přátelství s dětmi“ v oblasti vzdělávání dospělých. Přednáší na univerzitách, vysokých školách, ve školkách, rodinných centrech a vzdělávacích institucích doma i v zahraničí a vede vlastní vzdělávací semináře.

Hubertus von Schönebeck napsal řadu textů a knih o tématice vzdělávání a školství, mimo jiné např. „Přátelství s dětmi“, „Podporovat místo vzdělávat“, „Mám se rád takový, jaký jsem“ nebo „Škola s lidskou tváří“.

Ocenění