teorie filmu

štítky

28 knih

Umění filmu: Úvod do studia formy a styluUmění filmu: Úvod do studia formy a stylu2011, David Bordwell

Překlad devátého vydání legendární knihy amerických autorů Davida Bordwella a Kristin Thompsonové. Kniha poprvé vyšla v roce 1979 a od té doby se stala základní učebnicí pro obory filmových studií po celém světě. Vedle z... více


Jak číst filmJak číst film2004, James Monaco

Jedna z nejčtenějších populárně naučných knih o filmu popisuje nejen jeho technologie, ale i jazyk, teorii a vývoj. Pro mnohé milovníky filmu je tato kniha "biblí". Kniha odkrývá také vztah filmu k ostatním dr... více


Rozbor filmuRozbor filmu2015, Radomír D. Kokeš

Proč se vlastně zabývat analýzou filmu? Tato kniha vychází z předpokladu, že schopnost porozumět filmové výstavbě zásadně posiluje rovněž každodenní diváckou zkušenost. Cílem Rozboru filmu přitom není na zvídavé analytic... více




Zapečetěný časZapečetěný čas2009, Andrej Tarkovskij

Jediná filmově teoretická kniha Andreje Tarkovského. Nabízí srovnání s časopiseckou verzí některých svých kapitol v Tarkovského výboru Krása je symbolem pravdy (Camera obscura, Příbram, 2005). více


Co je to film?Co je to film?1979, André Bazin

Stěžejní dílo klasika filmové teorie. více


Filmová řečFilmová řeč1967, Jerzy Plazewski

Autor, jeden z význačných polských filmových publicistů, podává v knize soustavný přehled a zasvěcený výklad systému filmových výrazových prostředků a způsobů jejich využití v tvorbě filmového díla. Všímá si mimo jiné rů... více


Krása je symbolem pravdyKrása je symbolem pravdy2011, Andrej Tarkovskij

Oproti 1. vydání (2005) proběhla aktualizace veškerých příloh podle seznamu v oddílu Dokumentace a poznámek pod čarou k datu 1. 6. 2011. Přibyly tři zcela nové kapitoly: 1. DVD a Blu-Ray s filmy Andreje Tarkovského, 2. V... více


Světy na pokračování. Rozbor možností seriálového vyprávěníSvěty na pokračování. Rozbor možností seriálového vyprávění2016, Radomír D. Kokeš

Každý den čteme, posloucháme či sledujeme všeliká vyprávění na pokračování, která se vracejí k týmž postavám, příběhům či světům. Jak jsou vystavěna? Kterak vedou naši pozornost? Lze jim vůbec porozumět coby samostatným ... více


Spiritualita ve filmuSpiritualita ve filmu2007, Jaromír Blažejovský

Kniha popisuje způsoby, jimiž může být ve filmu vyjádřena náboženská zkušenost. Autor přináší komparaci nejinspirativnějších teorií spirituality ve filmu, které se víceméně shodují v názoru, že film disponuje specifickým... více


Filmové teorie 1945-1990Filmové teorie 1945-19902008, Francesco Casetti

Jak se kinematografie stala akceptovatelným předmětem zájmu seriózního intelektuálního bádání, vstoupilo po druhé světové válce uvažování o filmu do nové éry. Mnoho způsobů, v jejichž rámci byl film v posledních padesáti... více


Jak číst filmJak číst film2017, Thomas C. Foster

Nepostradatelná analýza nejslavnějšího média — filmu. Když se v kině ztlumí světla a na plátně se ozve lví řev, těšíme se na to, jak budeme šokovaní, vystrašení, nadšení, dojatí a uchvácení. Zatímco jsme zároveň veselí ... více


Film 1 / Obraz-pohybFilm 1 / Obraz-pohyb2000, Gilles Deleuze

První svazek monumentálního díla francouzského filozofa a teoretika umění věnovaného kinematografii se zabývá obrazem-pohybem a jeho variacemi. více


Film 2 / Obraz-časFilm 2 / Obraz-čas2006, Gilles Deleuze

Po svazku Film 1. Obraz-pohyb (2000) druhá a závěrečná část základního díla francouzské filmové teorie, v překladu Čestmíra Pelikána, ve filmografické revizi Milana Klepikova a s analytickým doslovem Vlastimila Zusky. &q... více


Studie I.Studie I.2007, Jan Mukařovský

První ze dvou svazků obsahuje práce z estetiky, obecné teorie umění a studie věnované divadlu a filmu. Studie dají k dispozici klasické práce vybrané z hlediska potřeb nejširšího okruhu zájemců o humanitní vědy.... více


Topografie transcendentních souřadnic filmového obrazuTopografie transcendentních souřadnic filmového obrazu2002, Vladimír Suchánek

Kniha je vlastně zamyšlením, ovšem na základě detailní analýzy, nad tím, lze-li film pojmout jako duchovní umění. Tato, pro mnohé zdánlivě lehce zodpověditelná otázka, se v Suchánkově publikaci ovšem stává úvahou s obecn... více


1