pedagogika

štítky

286 knih


Všeobecná nauka o člověku jako základ pedagogiky 100% Všeobecná nauka o člověku jako základ pedagogiky 1996, Rudolf Steiner

Přednášky R. Steinera z pedagogického kurzu pro první učitele Waldorfské školy a pro řadu osobností, které chtěly působit ve smyslu jeho pedagogiky. Kurz probíhal ve Stuttgartu r.1919 a předcházel otevření Svobodné Waldo... více


Výchova ke svobodě 75% Výchova ke svobodě 1991, Rudolf Steiner

Základy výchovně vzdělávací soustavy založené na svobodném vývoji každého jedince. více


Říkanky pro rozvoj řeči 80% Říkanky pro rozvoj řeči 2012, Jitka Tučková

Jednoduché logopedické básničky s ilustracemi. Děti s opožděným vývojem řeči nebo děti s dysfázií se obtížně učí básničky. Jsou pro ně příliš složité, mnoho hlásek nedokážou správně vyslovit, a proto jsou básničky v j... více




Filozofické základy výchovy 70% Filozofické základy výchovy 1996, Wolfgang Brezinka

Kniha známého německého pedagoga zbývající se problematikou výchovy v dnešní společnosti a otázkou hodnot ve výchově a vzdělání. více


Kázeňské problémy ve škole 70% Kázeňské problémy ve škole 2011, Stanislav Bendl

Kázeň, respektive nekázeň žáku představuje globální problém dnešního školství. V řadě zemí, zejména anglosaských, vedla neúnosná míra kázeňských problémů ve školách spolu se složitostí fenoménu kázně ke konstituování pe... více


Dětský vzdor 85% Dětský vzdor 1995, James Dobson

Jak reagovat na vzdor dítěte? Ustoupit, nebo vydržet? Zlomit ho? Pokud rodič odmítne reagovat na výzvu v podobě neposlušnosti, před kterou jej dítě postavilo, v jejich vzájemném vztahu se něco změní. Dítě přestane vůči ... více


111 námětů pro tvořivou hru dětí 90% 111 námětů pro tvořivou hru dětí 2010, Renata Špačková

Soubor her a činností pro rozvoj tvořivosti dětí nabízí učitelkám v mateřských školách i v prvních ročnících škol náměty a nápady pro jejich práci. Tvořivou hrou děti rozvíjejí svou představivost, jemnou motoriku, myšlen... více


Školní družina 90% Školní družina 2011, Bedřich Hájek

Školní družina je zůstává nejčastějším typem zařízení pro výchovu mimo vyučování. Jejím úkolem není jen zajišťovat péči v době, kdy se dětem nemohou věnovat rodiče. Může být důležitým výchovným partnerem rodiny, školy a ... více


Jak a co číst dětem v MŠ 53% Jak a co číst dětem v MŠ 2011, Vladimíra Gebhartová

Komentovaný výběr literárních textů na základě RVP PV. Literární výchova je v obsahu vzdělávacích oblastí v Rámcovém vzdělávacím programu předškolního vzdělávání (RVP PV) chápána především jako součást životně důležit... více


Dítě v úctě přijmout... 87% Dítě v úctě přijmout... 2007, Táňa Smolková

Metodická příručka s návrhem konkrétního vzdělávacího programu pro mateřské školy, které pracují s dětmi na základě principů waldorfské pedagogiky. Základním rysem waldorfské pedagogiky je snaha o rozvoj člověka v jeho ... více


Utváření a vývoj osobnosti 80% Utváření a vývoj osobnosti 2002, Vladimír Smékal

Publikace shrnuje výsledky longitudinálního výzkumu dětí, mládeže a rodiny zahájeného v roce 1997 v Laboratoři pro výzkum dětí, mládeže a rodiny na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně a pokračuícího ve... více


Základy pedagogiky 87% Základy pedagogiky 2001, Vladimír Jůva st.

Publikace přináší studujícím učitelství a vychovatelství základní informace o pedagogice jako vědní disciplíně, o pojetí výchovy jako významné sociální činnosti a o hlavních pedagogických kategoriích aplikovaných ve škol... více


Člověk se sluchovým postižením 67% Člověk se sluchovým postižením 2016, Kateřina Hádková

Publikace je určená především pro pedagogy, speciální pedagogy a studenty těchto oborů, ale také všechny, kteří se zajímají o problematiku sluchového postižení, o osoby s vadami sluchu a s tím související oblast edukace ... více


Pedagogické ovlivňování volného času 80% Pedagogické ovlivňování volného času 2008, Bedřich Hájek

Publikace charakterizuje základní problémy zhodnocování a ovlivňování volného času dětí a mládeže, reflektuje současný stav i předpokládaný vývoj. Charakterizuje podmínky i požadavky, obsah a formy pedagogického ovlivňov... více


Vzdělávání Romů 80% Vzdělávání Romů 2001, Eva Šotolová

Popis knihy není zatím k dispozici. více


Analytická didaktika 100% Analytická didaktika 1947, Jan Amos Komenský

Analytická didaktika není spis samostatný. Komenský ji zařadil jako desátou kapitolu do knihy Nejnovější methoda jazyková, jež byla ovšem stejně jako všechny autorovy pedagogické práce po r. 1633 vydána latinsky, neboť t... více


Cvičení pro rozvoj řeči 60% Cvičení pro rozvoj řeči 2010, Charlotta Lynch

Náměty pro více než sto zábavných činností slouží učitelkám v mateřských školách i rodičům k podpoře vývoje řeči dětí raného věku. Logopedům umožňuje přehledné zhodnocení oblastí, v nichž má dítě problémy, a naplánování ... více


O výchově křesťanského vladaře 100% O výchově křesťanského vladaře 2009, Erasmus Rotterdamský

Erasmovu politickou (veřejnou) činnost si můžeme nejlépe ukázat právě na knize O výchově křeštanského vladaře. Erasmus zde uplatňuje několikeré měřítko: jde o dílo literární, které je opřeno o ohromující znalost klasické... více


Stres, cena úspěchu? 80% Stres, cena úspěchu? 1994, Karin Maier

Kniha o stresu určená ženám, které mají díky svému postavení ve společnosti škodlivé reakce na nadměrné psychické zatížení. Ženy prožívají stres jinak než muži. Co je to stres? Rady, dotazníky, testy. více


Já už nemůžu, paní učitelko 73% Já už nemůžu, paní učitelko 2022, Jana Březinová

Publikace si klade za cíl souhrnně a přehledně popsat nejčastější krizové situace ve škole a zaměřit se především na jejich možné řešení, zvládání a postupy, které jsou úkolem školy jako instituce a pedagogů jako profesi... více