molekulární biologie

štítky

9 knih

Nesmrtelný život Henrietty LacksovéNesmrtelný život Henrietty Lacksové2013, Rebecca Skloot

Jednu z nejprodávanějších nově vydaných knih roku 2010 napsala cenami ověnčená americká autorka Rebeca Sklootová jako svoji prvotinu. Je to strhující příběh o střetu mezi etikou, rasovými předsudky a vědou, který mapuj... více

Kouzelná zahrada biologieKouzelná zahrada biologie2016, Gottfried Schatz

Téměř dvacet esejí, v nichž světoznámý chemik a biolog popisuje fenomény, které určují naše chápání člověka a jeho místa v přírodě. Ve svých úvahách využívá podmanivě poetických obrazů, aby složité jevy, jež věda popisuj... více

Základy buněčné biologie - Úvod do molekulární biologie buňkyZáklady buněčné biologie - Úvod do molekulární biologie buňky2005, Bruce Alberts

Uvedená kniha s podtitulem Úvod do molekulární biologie buňky představuje svého druhu ojedinělou publikaci. Především proto, že je jakýmsi mostem mezi velmi podrobnými obsáhlými monografiemi o molekulární buněčné biologi... více

Genetika - 50 myšlenek, které musíte znátGenetika - 50 myšlenek, které musíte znát2014, Mark Henderson

Rozluštění lidského genetického kódu změnilo v posledních letech náš pohled na život na Zemi. Nové genové technologie mění způsob našeho života a jsou příslibem možnosti léčby dosud nevyléčitelných chorob. Tyto výhody vš... více

1 + 1 = 1: Rovnice života a symbiotická ®evoluce1 + 1 = 1: Rovnice života a symbiotická ®evoluce2017, John Archibald

Kniha jednoduše, stručně a především čtivě seznamuje čtenáře-neodborníka s tím, co to vlastně znamená žít ve století biotechnologií a v čem spočívá ono „kouzlení“ vědců s DNA. Vypráví příběh největšího, a přitom dosti ne... více

Molekulární biologie v medicíněMolekulární biologie v medicíně2007, Eduard Kočárek

Učební text o molekulárněbiologických vyšetřovacích metodách v medicíně je určen pro studenty specializačního studia, ale i studenty zdravotnických škol a lékařských fakult. více

Molekulární patologie nádorůMolekulární patologie nádorů2003, kolektiv autorů

Učební text zejména pro postgraduální studenty připravující se na vědeckou a rutinní práci v medicínsky a biologicky zaměřených institucích. Jako doplněk studia může sloužit studentům medicíny a přírodních věd a jako inf... více

Molekulární biologie v hematoonkologii - od základních vyšetřovacích metod ke klinické praxiMolekulární biologie v hematoonkologii - od základních vyšetřovacích metod ke klinické praxi2009, kolektiv autorů

Pregraduální skripta mají za cíl doplnit základní znalosti genetiky studentů medicíny o informace z molekulární biologie hematologických chorob. Skripta se zaměřují na dvě oblasti: vybrané laboratorní metody a speciální ... více

Na hranicích životaNa hranicích života1963, Ferdinand Herčík

V populárně vědecké práci poznáváme aspoň fragmenty nové, i když ne zcela ohraničené vědy. Domníváme se, co jsou atomy, molekuly, makromolekuly, biologicky specifické makromolekuly, organismy jako makromolekuly, co je st... více