evoluční biologie

štítky

37 knih

Místo člověka v přírodě 76% Místo člověka v přírodě 1967, Pierre Teilhard de Chardin

Výbor z díla francouzského katolického filosofa, paleontologa a geologa, představitele „křesťanského evolucionismu“. Kromě práce Místo člověka v přírodě (Lidská zoologická skupina – její struktura a vývojové směry), v ní... více

Stručné dějiny stvoření: Věda a hledání počátku života 93% Stručné dějiny stvoření: Věda a hledání počátku života 2020, Bill Mesler

Kniha dvojice amerických autorů Stručné dějiny stvoření představuje historii západní vědy z jedné specifické perspektivy, kterou je hledání odpovědi na tu zřejmě nejzávažnější otázku, jíž se věda vůbec zabývá: Jak vznikl... více

Charles Darwin 69% Charles Darwin 2011, Michael Ruse

Podtitul: „Filosofické aspekty Darwinových myšlenek“ Charles Darwin je bezpochyby tvůrcem moderní evoluční biologie. Ovšem kniha je víc než jen biologickou teorií. Jde o řadu principů, které měly obrovský filosofický ... více

Biologie ve službách zjevu 88% Biologie ve službách zjevu 2008, Karel Kleisner

Kniha věnovaná myšlenkám švýcarského filosofujícího zoologa Adolfa Portmanna (1897–1982). V knize čtenář najde pět esejů z pera Adolfa Portmanna, jež vycházejí poprvé v českém jazyce. Následuje pět příspěvků od současnýc... více

Darwin, Wilson, Portmann, Lorenz - Obraz člověka v dílech biologů 71% Darwin, Wilson, Portmann, Lorenz - Obraz člověka v dílech biologů 2021, Stanislav Komárek

Co soudili význační biologové 19. a 20. století o člověku, jeho původu, evoluci, ontogenezi, povaze, co o původu kultury? Má člověk vůbec něco jako „přirozenost“ a jak ji definovat? Je ve srovnání s jinými živočišnými dr... více

Genesis konflikt 77% Genesis konflikt 2008, Walter J. Veith

Jsme dokonalým projektem nebo senzačním shlukem náhod? Pozoruhodná kniha podávající vědeckou alternativu k evoluční teorii. Jejím autorem je vědec, který byl ještě před několika lety vášnivým zastáncem a propagátorem ... více

O vzniku druhů – Darwinova teorie pro děti 93% O vzniku druhů – Darwinova teorie pro děti 2019, Sabina Radeva

Dávno předtím, než se na planetě Zemi objevili lidé, vypadala úplně jinak než dnes. První živé organismy se postupně vyvíjely, rostliny a zvířata se proměňovaly v průběhu milionů let. Tento proces nazýváme evoluce. Dříve... více

Meze darwinismu 80% Meze darwinismu 2020, Jiří Vácha

Tato kniha je pokusem o komplexní zhodnocení dnešního darwinismu („Syntetické teorie evo­luce“). Ve škole nás učili, že přírodní výběr je základní, fakticky jedinou tvůrčí silou evoluce od bakterií po člověka. Kniha ukaz... více

Úvod do studia symbiotických interakcí mikroorganismů 100% Úvod do studia symbiotických interakcí mikroorganismů 2015, Josef Lhotský

Mikroorganismy, a mezi nimi zvláště viry a bakterie, lidstvu historie představila v roli malých parazitů a choroboplodných zárodků, které pro svět živých bytostí nemají vůbec žádný anebo pouze negativní význam. Ale v tom... více

Kapitoly z lékařské biologie a genetiky III. 80% Kapitoly z lékařské biologie a genetiky III. 1999, Jan Kapras

Učební text je určený pro posluchače 1. lékařské fakulty UK. Třetí díl řady Kapitoly z lékařské biologie a genetiky předkládá základní informace, které jsou potřebné pro studium medicíny i pro klinickou praxi. V úvodu se... více

Tam hore 80% Tam hore 2021, Matúš Mahút

Autor znázorňuje zložitú históriu ľudstva a neľútostný boj o moc, ktorý prebieha už od samého zrodu akéhokoľvek živého organizmu. Vrešťaň je opica, ktorú nájdeme po celej zemeguli v rôznych mutáciách ako ľudstvo. Tam hor... více

Lidské rasy 100% Lidské rasy 1966, Michail Fedorovič Něsturch

Populárně vědecký výklad podává přehled znalostí převážně na základě antropologických poznatků a podrobuje kritice podstatu rasistické teorie o nerovnocennosti lidských plemen. Probírá charakteristické zvláštnosti tří ve... více

Základy darvinizmu 0% Základy darvinizmu 1956, kolektiv autorů

Učebnica pre 10. ročník jedenásťročnej školy a pre školy pedagogické více

Průvodce lovce-sběrače po 21. století: Evoluce a výzvy moderního života 0% Průvodce lovce-sběrače po 21. století: Evoluce a výzvy moderního života 2023, Heather Heying

Lidé se nerodí jako nepopsaný list papíru, na který společnost píše podle své libovůle. Příroda nám dala do vínku povahu, s níž musíme umět pracovat. Zároveň jsou lidé úžasně flexibilní ve schopnosti adaptovat se na nezn... více

Kdy proběhla evoluce? 0% Kdy proběhla evoluce? 2020, Petr Jelínek

Zastánci evoluce obhajují svůj pohled na historii života mnoha vědeckými důkazy. Pozorovaná evoluce bakterií, výsledky biogeografických studií a radiometrického datování, existence zfušovaných nebo zbytečných orgánů, pří... více

Efekt spásy: Klíč k záchraně života na Zemi % Efekt spásy: Klíč k záchraně života na Zemi 2023, Michael Mehta Webster

Ochránce přírody a ekolog Michael Mehta Webster přináší poselství o existenci přirozeného efektu spásy, jímž příroda disponuje a jemuž člověk může v případě nutnosti tu a tam trochu pomoci, a poselství, podle něhož příro... více