DNA (genetika)

štítky

19 knih

BestieBestie2010, Dominik Dán

Detektivní příběh inspirovaný skutečnou událostí, případem sériových vražd žen v různých evropských městech, páchaných jedním pachatelem v 80. a 90. letech 20. století. více

Spřízněné dušeSpřízněné duše2017, John Marrs

Existuje někde váš dokonalý protějšek? A co když ho můžete najít díky novému vědeckému objevu? Originální a čtivý thriller Spřízněné duše vás uvede do světa, ve kterém technologie rozboru DNA umí určit, pro koho jste byl... více

Kosmický hadKosmický had2006, Jeremy Narby

V této knize, která od svého prvního vydání nepřestává budit zájem v řadě zemí světa, přináší Jeremy Narby zcela nový pohled na téma vědění a moudrosti původních přírodních národů Amazonie. Provádí nás stezkami starobylé... více

Na útěkuNa útěku2018, Lenka Dostálová

Mám tři cíle: 1. Zůstat naživu. 2. Nenechat se chytit. 3. Zničit Guntega a jeho program. Nejsem si jistá, co z toho bude nejtěžší. Laylin život se změnil ze dne na den. Musela se naučit, jak bojovat a udržet se naživu. T... více

Mimo hraniceMimo hranice2017, Val McDermid

Rozlousknutím každého odloženého případu je učiněno zadost spravedlnosti. Někdy pomůže i kuriózní náhoda. Nezletilý řidič při jízdě v ukradeném autě skončí v kómatu. Rutinní test DNA se stane zdánlivě jednoduchým klíčem ... více

Sedm dcer EvinýchSedm dcer Eviných2004, Bryan Sykes

Autor seznamuje v knize, která se čte téměř jako detektivka, s nejnovějšími objevy vycházejícími ze studia lidské mitochondriální DNA. Čtenář se tak dočte o metodách studia DNA ve fosilním materiálu, o genetice "led... více

Základy buněčné biologie - Úvod do molekulární biologie buňkyZáklady buněčné biologie - Úvod do molekulární biologie buňky2005, Bruce Alberts

Uvedená kniha s podtitulem Úvod do molekulární biologie buňky představuje svého druhu ojedinělou publikaci. Především proto, že je jakýmsi mostem mezi velmi podrobnými obsáhlými monografiemi o molekulární buněčné biologi... více

Genetika pro gymnáziaGenetika pro gymnázia2003, Jan Šmarda

Nejen ti, kteří budou studovat na přírodovědeckých nebo lékařských fakultách, ale všichni vzdělaní středoškoláci se budou stále častěji setkávat s pojmy z genetiky. V souladu s tímto dynamicky se rozvíjejícím vědním obor... více

Genetika - 50 myšlenek, které musíte znátGenetika - 50 myšlenek, které musíte znát2014, Mark Henderson

Rozluštění lidského genetického kódu změnilo v posledních letech náš pohled na život na Zemi. Nové genové technologie mění způsob našeho života a jsou příslibem možnosti léčby dosud nevyléčitelných chorob. Tyto výhody vš... více

Genetická genealogie. Sledování rodových linií podle analýzy DNAGenetická genealogie. Sledování rodových linií podle analýzy DNA2015, Daniel Vaněk

Cílem této publikace je seznámit čtenáře s genetickou genealogií. V knize je popsáno, jakým způsobem je možné určovat příbuzenský vztah, sledovat rodové linie a hledat genetické kořeny. Publikace autorů Daniel Vaněk a ko... více

Geny, ženy a GamowGeny, ženy a Gamow2004, James D. Watson

Když J. D. Watson spolu s F. Crickem rozluštil strukturu dvojité šroubovice DNA, nesoucí genetické informace, začal s výzkumem jí příbuzné RNA, která tyto informace realizuje. Vzpomínky zachycují převážně léta 1953 – 195... více

Na úsvitu živých strojůNa úsvitu živých strojů2008, Martyn Amos

Populárně-vědecká práce seznamuje s jedním z nových trendů ve vývoji výpočetní techniky - klasické počítače by mohly být v budoucnu nahrazeny funkčními počítači z organických složek. Britský matematik, přední odborník... více

Rozluštěný genomRozluštěný genom2003, Kevin Davies

V roce 1990 poskytla vláda USA miliardy dolarů na projekt rozluštění lidského genomu, podle jednoho z protagonistů knihy Francise Collinse "jazyka Boha", v němž sehrál významnou roli i James Watson, spoluobjevi... více

Klonování genů a analýza DNAKlonování genů a analýza DNA2007, Terence Austen Brown

Kniha představuje základní úvodní text jak pro studenty mnoha biologických oborů včetně studentů genetiky a genomiky, molekulární biologie, biochemie, imunologie a aplikované biologie, tak pro profesionální vědce, kteří ... více

Lidské tělo - průvodce pro celou rodinuLidské tělo - průvodce pro celou rodinu2013, kolektiv autorů

Jedinečný pohled na lidské tělo v širokém záběru vzájemných souvislostí. Kromě popisu anatomie kniha seznamuje čtenáře s pravěkými předky člověka i s vývojem lidského plodu, těhotenstvím a porodem. Věnuje pozornost ge... více

1