Milan Jelínek

česká, 1947

Nová kniha

Zrození námořního obrněnce: Vývoj parních válečných lodí do roku 1860

Zrození námořního obrněnce: Vývoj parních válečných lodí do roku 1860 - Milan Jelínek

Co se s válečnými loděmi dělo od vynálezu parního stroje, jakými změnami prošly lodní artilerie, pancéřové soustavy, pohonné systémy či lodní konstrukce, o tom ... detail knihy

Nové komentáře u autorových knih

Peklo Severního moře: 1916–1918 Peklo Severního moře: 1916–1918

Oba diely som v ponuke kníhkupectiev registroval dlho, no úprimne, moc sa mi do nich nechcelo. Vravím si - o prvej svetovej vojne mám načítaného dosť, vrátane námorných bojov (Kovařík - Jutsko), tak ktovie, či tieto knihy budú ma mať čím obohatiť. Dávno som sa tak nemýlil. Keď som sa do prvého dielu pustil, odvtedy som to hltal. Skutočne pútavé čítanie. Autorovi sa podarilo prepojiť popis histórie s osudmi skutočných ľudí, ktorí tú históriu zažívali a skutočne to dodá na dramatickosti a pútavosti. Autor dokonale prelína pútavé rozprávanie o osudoch námorníkov Waldena, Sattlera, Turuslawského, Buskohla a iných s rozprávaním o tom, čo sa dialo na pozadí týchto príbehov - na frontách a v zázemí. Trúfnem si povedať, že dokonca aj keby mal človek žiadne, resp. minimálne vedomosti o 1. sv. vojne, tak po dočítaní tohto príbehu defacto vie všetko podstatné. Autor rozpráva aj o celkovej situácii v nemeckom námorníctve pred vojnou a počas nej, čitateľ sa oboznámi s postavami admirálov Tirpitza, Scheera a Beattyho, "zúčastní sa" jednaní medzi Wilhelmom II. a Hindenburgom, dozvie sa aktuálne správy z fronty a diplomatických jednaní, dozvie sa aj o technických aspektoch lodí a ponoriek a ich fungovaní počas bitiek....a to všetko vlastne len mimochodom, lebo všetko je neinvazívne a pútavo včlenené do dramatického rozprávania o osudoch pár obyčaných námorníkov. Pár chybičiek (preklepov) nezníži perfektné hodnotenie tohto diela.... celý text
Schumacher


Válka na Jadranu 1914 - 1918 Válka na Jadranu 1914 - 1918

Obvykle píšu recenzi až po dočtení knihy, ale tady mi dal autor již důvod napsat po přečtení prvních 5 stran! Na úvod je kapitola s názvem: „Než začnete číst“ a v ní se dozvíte, že jde o 3. VERZI této práce (ano, VERZE, tak to autor nazval). A v následující straně v „první kapitole“ začnete nesmyslně koulet panenkami, jak autor žongluje s měsíci. Že po atentátu na následníka trůnu 28.6.1914 trvalo DVA MĚSÍCE než se Evropa dostala do války? Já bych řekl, že jen jeden. Dále podle autora vydal císař celkovou mobilizaci říšského válečného loďstva 26.SRPNA. Tedy měsíc poté, co vydal všeobecnou mobilizaci (ta se podle mne vztahuje i na námořnictvo), a kdy byl zároveň již měsíc ve válce s Francií a jeho silným loďstvem? To jako vážně? A podezřelých datumů je na těch prvních stránkách více. Literatura faktu by si ty fakta měla ověřovat, a ve více zdrojích, ale i kontrolovat to co píšu. Obzvláště když je to třetí VERZE a jak sami řekli, dostali plno připomínek předchozím. .... Dodatek: po přečtení zhruba poloviny knihy, tak musím konstatovat, že kvalita se nezměnila. Cituji: "Celkové ztráty mezi britskými námořníky činí deset MRTVÝCH a osm ZABITÝCH."... celý text
benda.mirek


Poselství z Deneboly Poselství z Deneboly

Knihu jsem dostal tuším k 16tinám, tedy v roce vydání. Po řadě let jsem se k ní vrátil a i s odstupem doby považuji obsah za čtivý. Témata jsou aktuální, celkem i neotřelá.... celý text
panouk



Válka na Jadranu 1914 - 1918 Válka na Jadranu 1914 - 1918

Z knihy je jasně vidět autorův obrovský zájem o zmiňovanou látku. Avšak jeho, zájem či lépe řečeno nadšení tak působí na tuto publikaci trochu negativně. Kromě jeho nezakrývaných sympatií pro rakouské námořnictvo je to i nadměrné používání všelijakých zdrobnělin a citově zabarvených pseudotermínů. Za všechny zde cituji (s.60): "Rakouské všetečné lehké křižníčky ani čiperné torpédoborce se zatím neobjevují, alespoň ne v okolí ponorky, v dálce plují jen kabotážní parníčky..." Jinak se kniha celkem dobře čte i když množství překlepů (jež měla odhalit korektura) to trochu narušuje. Ty čtyři hvězdičky jsou s odřenýma ušima.... celý text
KM Phoenix


Největší železniční neštěstí v ČR Stéblová 1960 Největší železniční neštěstí v ČR Stéblová 1960

kniha plná detailních informací, je jasné, že se tohle tehdy snažil režim ututlat, jako by se nic nestalo, absolutně mě překvapila rychlost, s jakou byla nehoda spacifikována, že na druhý den v poledne se už jezdilo :-O další nepochopitelná věc je pro mě to, že všechen personál osudného vlaku 608 tak krutě pochybil, všichni selhali, a že jich tam na tom vlaku bylo.... ne jak dnes, jen fíra a cvaklístek.... velmi smutné :-( avšak - místy jazyk těžko čitelný, kostrbatý, nejasný, nějaké překlepy, zřejmé chyby atp.... asi mi prostě nesedl autorův styl....... celý text
kaffa