Klaus Mann

německá, 1906 - 1949

Populární knihy

/ všech 6 knih

Nové komentáře u autorových knih

Mefisto Mefisto

Když je doba roztříštěná odobně jako za Výmarské republiky, je snadné udělat si špatný úsudek. Rozpoznat, co kam směřuje, vyhnout se fanatizmu (většinou zaštítěnému ošidně ušlechtilými ideály), zaujmout morálně správný a nezviklatelný postoj, - to naopak snadné vůbec není a nikdy nebylo. Höfgen ten chaos přezíravě podcenil. Dopřál mu pozornosti jen jako prostředku k dosažení svých kariérních cílů a uspokojení svého ega, stravujícího sebe sama. Ignoruje stále zřetelnější signály, platí čím dál víc za cosi, co je už jen uměle vyvolanou glorifikací jeho hereckých exhibicí, jimž obětoval kohokoliv a cokoliv. Nakonec sebe celého. Upsal duši - za nic. Přesah díla a klady či zápory zpracování popsali jiní. Já se dobrala ke čtvrté hvězdě skrze seznámení s Gustavem Gründgensem; rozkrylo mi to divně osobní předpojatost, se kterou autor Höfgena líčí.... celý text
milary


Mefisto Mefisto

Vynikající dílo, tzv. klíčový román, pro které mám slabost. Literárně zdařilý, psychologicky propracované postavy, důležité téma. 100 %
Alphwen


Mefisto Mefisto

V každé společnosti se najdou jedinci, kteří jsou pro slávu ochotni udělat cokoli. Utišit své svědomí, zradit své přátele, stát se spoluviníkem nezměrných zvěrstvech. Vidíme to bohužel dnes a denně, od 30. let 20. století se mnoho nezměnilo. I proto působí Mannův Mefisto tak nadčasově. Navíc je napsán svěžím jazykem, s hlubokým vhledem do nitra postav, s perfektně vykreslenou racionalizací hlavního hrdiny, jenž si každý svůj poklesek dokáže sám před sebou spolehlivě ospravedlnit.... celý text
KapitánSmrt



Zbožný tanec Zbožný tanec

Zajímavý debut devatenáctiletého začínajícího spisovatele, který to po celý život neměl na literárním poli lehké. Zbožný tanec nemá žádné velké poselství (jako třeba později Mefisto), ale to od takto mladého autora ani nelze čekat Klaus Mann to sám přiznává v předmluvě. Román je příběhem o hledání sebe sama a prvních zkušenostech s nemilosrdným bohémským světem 20. let.... celý text
hromes


Mefisto Mefisto

50%. Čekal jsem víc. Román jako by psali dva autoři. První část - Höfgenův začátek kariéry byl popsán podrobně, takřka "den po dni". Každé hnutí mysli postav bylo dopodrobna rozepisováno. Pak najednou skok - dějově naprosto zásadní rozhodnutí herce Höfgena odejít z provinčního divadla do Vídně a do Berlína autor v podstatě zkonstatoval na dvou stránkách... a navíc začal moralizovat. Rozhodnutí postav začal často komentovat vědoucím pohledem pozorovatele, a kniha získala najednou úplně jinou atmosféru (neříkám, že špatnou, ale prostě jinou). V tu chvíli to bylo za rozpačitých 40%, což vydrželo až do konce. Deset procent navíc přidávám po zpětném zjištění, že knihu Mann napsal v roce 1936, tedy ještě před 2.svět.válkou a tedy s jasnozřivostí včas rozpoznat hrůzy, které se chystaly. To se cení.... celý text
Tassman