Zlatý vlk recenze

Pokojný život města je narušen sérií brutálních vražd. Příběh románu se odehrává na sklonku 19. století v polském Sanoku, poklidném haličském městečku, v němž žijí vedle sebe lidé různých národností, ras a vyznání. Rakušané, Poláci, Židé nebo tajemní Rusíni vytvářejí pestrobarevný obraz typické tehdejší maloměstské společnosti v této části rakouského mocnářství. Série vražd však naruší život ve městě, zvláště když jsou oběťmi vážení a vlivní občané, členové městské rady. Na jejich tělech jsou nalezeny stopy po zubech a drápech tajemné bestie. Lékaři i policisté se snaží najít rozumné vysvětlení, ale čím více stop nacházejí, tím větší mají pochybnosti o tom, kdo tyto hrůzné činy spáchal. Vše nasvědčuje tomu, že vrahem je šílené zvíře. Lidé říkají, že viděli člověka, který se mění ve vlka. Městečkem se šíří zvěsti o příchodu vlkodlaka z karpatských hor. Zlatý vlk je napínavý thriller odehrávající se na barvitě vykresleném, atraktivním historickém pozadí zapadlého rakousko-uherského městečka. Čtenář má možnost vstoupit do jiného světa, do doby, kdy chování lidí ovlivňovalo velké množství temných pověr a předsudků, do doby, kdy tato část Evropy procházela prvními civilizačními střety, které byly předzvěstí tragického 20. století. Autor dokonale stupňuje napětí. Ponurý detektivní příběh čtenáře vtáhne do děje a přenese ho do dávné minulosti, na podivuhodná místa, kde možná ještě dnes žijí vlkodlaci…... celý text

Literatura světová Thrillery Historie
Vydáno: , Host

Złoty wilk , 2009