Vzorce lidství: Filosofické základy pedagogické antropologie recenze
Naděžda Pelcová
Být člověkem znamenalo vždy starat se o své bytí, být sám sobě otázkou. Kniha se zabývá tím, jak lidé odpradávna rozumějí sami sobě ve filosofické reflexi a jak se tyto podoby sebeporozumění (označované jako zoon logon echon, zoon politikon, imago Dei, ego cogito, ens volens, homo faber, homo ludens apod.) v dějinách proměňují. Existují mezi různými formami sebeporozumění v různých dobách nějaké souvislosti? Jak sobě rozumí člověk doby moderní, případně postmoderní? Co lze na člověku změnit a ovlivnit výchovou? Hledáním odpovědí na takové otázky nás autorka uvádí do tématu filosofie člověka a filosofie výchovy.... celý text
U této knihy zatím nejsou recenze.
Zde se můžete podívat na hlavní přehled recenzí.
Štítky knihy
sebepoznání, sebepoznávání porozumění dějiny filozofie filozofie výchovy filozofická antropologie osobnost člověka
Autorovy další knížky
2010 | Vzorce lidství: Filosofické základy pedagogické antropologie |
2004 | Základy společenských věd - pro učitele učitelů - studenty pedagogických fakult, pro učitele středních škol a jejich žáky |
2001 | Vzorce lidství: filosofie o člověku a výchově |
2014 | Čas ve výchově, umění a sportu |
2014 | Fenomén výchovy a etika učitelského povolání |
Kniha Vzorce lidství: Filosofické základy pedagogické antropologie je v
Právě čtených | 1x |
Přečtených | 17x |
Čtenářské výzvě | 2x |
Knihotéce | 6x |
Chystám se číst | 6x |
Chci si koupit | 1x |