Cizí země recenze

Thomas Kell série

Špionážní thriller Kdo stojí za zmizením šéfky britské MI6? z anglického originálu přeložil Pavel Kolmačka Postarší pár, který tráví vysněnou dovolenou v Egyptě, je brutálně zavražděn. Několik dní poté je přímo na ulici v Paříži unesen mladý francouzský účetní. A když na jihu Francie beze stopy zmizí Amelia Leveneová, která se má za šest týdnů stát první šéfkou MI6 v historii, je jasné, že britská tajná služba má vážný problém. V zoufalé situaci, již je třeba vyřešit předtím, než se o ní dozví média, se vedení služby obrátí na jednoho ze svých bývalých členů – zkompromitovaného důstojníka MI6 Thomase Kella. Pro agenta Kella, kterého tajná služba propustila jen několik měsíců předtím, je to poslední šance, jak se očistit, a zadání je jednoduché: stačí, když najde Amelii Levenovou, rychle, v tichosti, za jakoukoli cenu. Stopy vedou do Francie a poté do Tuniska, kde Kell odhaluje šokující tajemství a spiknutí, jež může mít nedozírné následky pro Británii i její spojence. Špionážní thriller Charlese Cumminga je z těch knih, které se čtou jedním dechem. Po krátké expozici se spouští sprint dramatických událostí, v nichž není nouze o pátrání po zmizelých, rozkrývání záhad, záměny osob a nelítostné hry zpravodajských služeb. Napínavý příběh je plný překvapivých zvratů, postupně přicházíme na kloub tajemstvím, jejichž kontury se začnou vynořovat v souvislosti s dramatickými událostmi na začátku. Kniha je prvním svazkem dvojice špionážních thrillerů, propojených hlavními postavami a hybateli děje – šéfkou tajné služby Amelií a propuštěným agentem Tomem Kellem. Druhý díl minisérie připravujeme k vydání pod názvem Studenější válka.... celý text

Literatura světová , Thrillery

Vydáno: ekniha , Vyšehrad

The Foreign Country , 2012