Stopy dávnej minulosti 5 (Slovensko v stredoveku. Koniec druhého kráľovstva) recenze

Stopy dávnej minulosti 5 (Slovensko v stredoveku. Koniec druhého kráľovstva) https://www.databazeknih.cz/img/books/88_/88191/stopy-davnej-minulosti-slovensko-v-stredoveku-koniec-druheho-kralovstva-88191.jpg 5 6 1

Stopy dávnej minulosti série

< 5. díl >

Kniha má dve časti. Prvá rozpráva o začiatkoch slovenského baníctva, druhá a o tragických udalostiach tatárskeho vpádu. Na ich pozadí systematicky spracováva dejiny Slovenska (Uhorska) v 12. a 13. storočí (počas vlády posledných Arpádovcov). Obe časti sa opierajú o výsledky najnovších archeologických výskumov, ktoré dali starej histórii nový rozmer - archeologické objavy v Banskej Štiavnici histórii a významu slovenského baníctva, archeologické objavy v Levoči a východoslovenských jaskyniach dramatickým udalostiam počas tatárskeho pustošenia, ktoré kniha podáva (po prvý raz) v celosvetových súvislostiach. Obsah knihy: Dejiny Slovenska I Hrad na ligotavej hore Začiatky slovenského baníctva Prvá časť: Hľadanie Starého mesta Druhá časť: Stratený hrad Tretia časť: Baňa plebána Gerarda Banská Štiavnica a jej králi Rovnica o dvoch neznámych (Belovi a Anonymovi) O živote a smrti, ako aj o zázrakoch svätej Alžbety II Žiaľ nad naplnením náreku proroka Svjatoslavova lebka a ríša chána Temüdžina Putovanie za pohanmi (cesty brata Juliána) Nariekanie z Divokého poľa Príchod Kumánov Tragická bitka pri puste Muhi Žalostná správa z Dobrého poľa Návrat Starej Levoče Tatári na Slovensku Moldavská jaskyňa smrti Rogeriovo vyslobodenie Cesty na východ Druhé kráľovstvo Bela IV. Život a smrť svätej Margity Koniec druhého kráľovstva... celý text

Literatura naučná , Historie

Vydáno: , Rak