Správy z neznámych svetov recenze

Správy z neznámych svetov https://www.databazeknih.cz/img/books/88_/88600/spravy-z-neznamych-svetov-88600.jpg 3 6 3

Výber poviedok Správy z neznámych svetov je u nás prvým vydavateľsky realizovaným poviedkovým súborom z oblasti pôvodnej sci-fi tvorby. Usilovali sme sa v ňom o čo najširší záber, a preto popri známych autoroch sci-fi tu nájdete i renomovaných predstaviteľov slovenskej literatúry, pre ktorých sci-fi znamená jednu z ďalších možností literárneho vyjadrenia, ale na druhej strane aj doteraz celkom neznáme mená, za ktorými sa zväčša skrývajú amatérski autori – „scifisti“ z rozličných sci-fi klubov. Poviedky majú široký tematický záber: od klasických vesmírnych príbehov až po ekologické problémy, s akými sa denne stretávame. Niektoré sú založené na zaujímavom scifistickom nápade, v iných dominuje ľudská situácia skrytá za nezvyčajnými reáliami. Časť poviedok už bola publikovaná knižne, s ďalšími ste sa mohli stretnúť v časopisoch, no je tu aj nemálo takých, ktoré sme vybrali z ponúknutých rukopisov. Dúfame, že pre vás budú rovnako príjemným prekvapením. Tieto správy z neznámych svetov vysielame k vám s nádejou, že si vás niektoré z nich získajú a pripravia tak pôdu aj pre svojich nasledovníkov. Veríme, že na seba nedajú dlho čakať. Poviedky: Ján Lenčo-Knižnica, Miroslav Butora-Vlak, ktorý sa rúti tmou, Dušan Dušek-Mravce, Ján Fekete-Príbeh z Vivaldiho hudby, Andrej Ferko-Istota, Peter Gomolčák-Porozprávam ti, stará mama, Nata Hosťovecká-Siedma tvár, Pavel Hrúz-Gén R/K, Ivan Hudec-Odkaz z Kronlandu, Anton Hykisch-Samota s Vergíliom/Prvá správa.../, Peter Jaroš-Made /in/ moiselle, Marian Jaslovský-Problém pre troch, Karol Kálna-Magistrov experiment, Dušan Kostovský-Zvláštny smútok víťazov, Juraj Kozlo-Nádherné biele labute, Ondrej Krug-Strom, Dušan Kužel-Myšky, Ján Lenčo-Raz možno pochopíme, Daniel Mačuha-V sanatóriu, Dušan Mitana-Na prahu, Gustáv Murín-Planéta šťastných mŕtvych, Jana Pinková-Exodus, Jozef Puškáš-Smetisko, Rudolf Sloboda-Správa, Peter Stoličný-Fontána, Miloš Ščepka-Muž na piesku, Juraj Šípoš-Komputerové zhltnutie, Juraj Takáč-Reál, Alta Vášová-Naozaj, Pavol Zlatoš-Odkaz pána von Schwarzenloch, Jozef Žarnay-Vrchol, Ferdinand Žernovič-Hranica, Dušan Kostovský-Metodická príručka alebo úplne posledná sci-fi poviedka. Identifikační číslo knihy: 073-078-88.... celý text

povídky slovenská literatura

Část díla

všech 33 částí díla