Sever, západ, východ. Svazek 1, Severní Čechy recenze

Sever, západ, východ. Svazek 1, Severní Čechy https://www.databazeknih.cz/img/books/36_/368362/mid_sever-zapad-vychod-svazek-1-severni-TLU-368362.png 0 0 0

Redaktoři se v tomto prvním čísle revue snaží výběrově zmapovat současnou literární tvorbu severních Čech, konkrétně od Litoměřicka přes Labskoústecko, Děčínsko a Benešovsko nad Ploučnicí až k podkrkonošským krajům Liberecka a Jablonecka nad Nisou. Tiskneme především básníky a prozaiky, kteří určitým způsobem ovlivňují regionální literaturu, jsou součástí regionálních literárních skupin, či dokonce vůdčími osobnosti. Mnoho zde tisknutých děl má jiné umělecké kvality, než na které jsou běžní čtenáři zvyklí, to jsou například básně naivistických básníků Litoměřicka, či insitních básníků Benešovska nad Ploučnicí. Tyto texty i přes své poetické jinakosti mají v regionální literatuře důležité místo, jsou totiž zásadními texty, které určují směr a literární vývoj daného regionu. Součástí prvního čísla je kromě literatury regionů také část obsahující překlady. Snažíme se tím poukázat na stále trvající vztahy mezi severními Čechami, Polskem, Německem a Lužicí. Litoměřice: Jaroslav Balvín Pavel Groh František Jindřišek Radoslav Nedoslav Karel Škach Venuše Škachová Václav Steinbach Mnoháček Zgublačenko Ústí nad Labem: Martin Fibiger Ivo Harák Kateřina Kováčová Děčín: Jitka Filařová Radek Fridrich Anica Jenski J. H. Kalif Daniel Kyler Alice Prajzentová František Řezníček Tomáš Řezníček Petr Váradi Benešov nad Ploučnicí: Zdeněk Feher Jakub Chadima Jaroslav Al. Karchňák Lucie Karchňáková Jakub Mužík Jan „Walda“ Valík Jablonec nad Nisou: Jiří Koten Josef Straka Liberec: Pavel Brycz Otto Hejnic Stanislav Kubín Marek Sekyra Lukáš Trněný Listy ze stromu poznání /přeložil Milan Hrabal/: Andreas Hennig Petr Huckauf Hellmut Seiler Christine Ruby Ikaros na čtverečkovaném papíře /přeložil Milan Hrabal/: Lenka Katka Baierowa Hanka Jenčec Benjamin Nawka Maksymilian M. Nawka Milenka Rječcyna Michał Nuk Bernd Pittkunings Andrea Wałdžic Překlady z polské literatury /přeložila Alena Debická/: Roman Śliwonik Marek Hlasko... celý text

povídky básnické almanachy almanachy regionální literatura kraje a regiony poezie

Kniha Sever, západ, východ. Svazek 1, Severní Čechy je v

Knihotéce2x