Problémové partie recenze

Problémové partie https://www.databazeknih.cz/img/books/56_/5679/bmid_problemove-partie-N98-5679.jpg 4 97 23

Ve svém románu Mark Haddon líčí několik letních týdnů, které otřásly světem jedné poklidné středostavovské rodiny. Čerstvý důchodce George a jeho žena Jean zažívají lehký šok, když jim jejich dcera Katie oznámí, že se hodlá vdávat. Svého potenciálního zetě totiž nemají příliš v lásce a nadcházející svatbu chápou jen jako další z rodinných strastí, které je jim souzeno přetrpět. S homosexualitou syna Jamieho se během let vyrovnali, jakž takže snášejí, že Katie po rozvodu vychovává svého synka Jacoba sama; její svatba s hromotluckým, poněkud buranským Rayem je pro ně ovšem skutečně příliš velkým soustem. Ve svém předchozím, kritikou i čtenáři oceňovaném románu Podivný případ se psem Haddon s úspěchem a bez sentimentu zpracoval problematiku autismu. V nové knize se stejně střízlivě věnuje otázce depresí - a také syndromu prázdného hnízda, nevěře, sourozeneckým vztahů či smyslu manželské lásky. Postupně totiž vyplouvá na povrch, že každý z aktérů v sobě nosí svůj vlastní problém a že jejich vzájemné vztahy, byť na povrchu korektní, trpí přinejmenším nedostatkem komunikace; chystaná svatba jedním rázem a nejrůznějšími způsoby každému z nich zkomplikuje život. Někdo má milostné trable, někdo panickou hrůzu z rakoviny - ať tak či tak, všichni se najednou ocitají na nečekaném životním rozcestí. Haddonova kniha vtipným způsobem dokazuje, že i obyčejná, každodenní dramata jsou hodna toho, aby se o nich psaly romány. A také to, že ničí život vlastně není obyčejný.... celý text

Vydáno: , Argo

A Spot of Bother , 2006