Příběhy (ne)obyčejné makrofotografie Milana Blšťáka recenze

Příběhy (ne)obyčejné makrofotografie Milana Blšťáka https://www.databazeknih.cz/img/books/44_/44200/pribehy-ne-obycejne-makrofotografie-milana-blstaka-44200.jpg 5 3 0

Kniha Milana Blšťáka přináší na 144 stranách téměř 120 kvalitních makrofotografií, které představují výběr z autorovy několikaleté profesionální tvorby. Milan Blšťák fotografuje přírodní motivy, v jeho fotografiích převažují květiny a části rostlin, ale, jak poznáte z vlastní knihy, v centru jeho pozornosti je voda. Kapky vody, krystalky ledu, ledová krusta - prostě voda v nejrůznějším skupenství, voda zaujímající nejrůznější tvary a podobu. Na řadě fotografií můžete objevit, že nepatrná kapka vody zachycená na vlasově tenkém vláknu pavučiny, v sobě může zrcadlit celé okolí a představuje tak osamocenou planetu plnou barev. Milan Blšťák ve své knize nepředkládá podrobné návody jak fotografovat (k tomu je určena jiná naše kniha - Naučte se fotografovat dobře makro a detail), ale ukazuje, co se dá fotografovat a jak může výsledek vypadat. Jeho kniha je tak vlastně jakousi inspirací, výzvou a sbírkou námětů pro každého fotografa, který se chce makrofotografii, třeba jenom příležitostně, věnovat. Fotografie autor doprovází krátkými texty, které přibližují jeho vztah k fotografii a přírodě vůbec, a jsou i krátkým příběhem vzniku jednotlivých fotografií. I v případě, že nefotografujete, je kniha barevným osvěžením a nahlédnutím do světa, který je normálně člověku nedostupný. Je to svět plný pomíjivé krásy, kterou autor objevuje, svět, do kterého vás touto knihou zve na procházku. ... celý text

Milan Blšťák
česká, 1957
2006  93%Příběhy (ne)obyčejné makrofotografie Milana Blšťáka