Nositelé příběhů recenze

Nositelé příběhů https://www.databazeknih.cz/img/books/61_/61556/nositele-pribehu-61556.jpg 4 25 5

Krátké povídky Jeffreyho Archera si již dokázaly získat miliony čtenářů na celém světě. Tento svérázný britský spisovatel, dramatik a bývalý politik, který se netají svým obdivem k mistrům tohoto žánru - F. S. Fitzgeraldovi, Maupassantovi, H. H. Munrovi, W. S. Maughamovi či O. Henrymu, je sám jednoznačně nejprodávanějším anglicky píšícím současným autorem krátkých povídek a zároveň jedním z nejprodávanějších autorů v Británii vůbec. Na svém kontě má - kromě řady rovněž úspěšných románů a dalších děl - již pět povídkových sbírek, z nichž ze všech se postupně staly bestsellery. Tato v pořadí šestá sbírka vyšla v originále (pod shakespearovským názvem And Thereby Hangs a Tale) na jaře 2010, po téměř šesti letech, kdy její autor cestoval po světě. Podobně jako tomu bylo u předcházejících sbírek, i zde jsou některé povídky založeny na skutečných příbězích - deset z patnácti povídek bylo údajně inspirováno příběhy, které Archer shromáždil právě během svých cest - zatímco jiné jsou ryzí fikcí, čerpající nejen z autorovy fantazie, ale i z jeho neméně barvitého soukromého života. Jednotlivé povídky se odehrávají v různých částech světa a jejich hrdiny jsou lidé často na první pohled všední, nezajímaví. Právě tito lidé však v sobě často nosí příběhy, které stojí za vyprávění - a Archer je skvělý vypravěč. Opět potvrzuje své přirozené nadání pro krátké příběhy, jeho povídky vás \"chytí\" už od první stránky. Jsou vkusné, chytré a zábavné a nechybí v nich vynikajícím způsobem zvládnuté charakteristiky postav, typický anglický humor, napjaté očekávání pointy příběhu a překvapivé zvraty. Některé z nich vás rozesmějí, jiné vám vženou do očí slzy - všechny vás však budou udržovat v napětí téměř do konce.... celý text

Literatura světová Povídky
Vydáno: , Plejáda

And Thereby Hangs a Tale , 2008