Neviditelná žena: Příběh agentky Virginie Hallové recenze

Neviditelná žena: Příběh agentky Virginie Hallové https://www.databazeknih.cz/img/books/45_/451035/bmid_neviditelna-zena-pribeh-agentky-vir-zYu-451035.jpg 5 14 7

Dosud nezveřejněný příběh špionky, ze které mělo strach i samotné gestapo. Virginia Hallová pocházela z majetné rodiny původem z amerického Baltimoru. Studovala jazyky a ekonomii, nejprve ve Spojených státech a později ve Francii, Německu a Rakousku. Nakonec získala práci na americké ambasádě ve Varšavě a doufala v kariéru na Ministerstvu zahraničí. Když ale po nehodě při lovu v roce 1932 přišla o nohu, sen o diplomatické kariéře se rozplynul. Virginii to však nezlomilo. Vzdor handicapu se dokázala prosadit ve službách Oddělení pro zvláštní operace (SOE) u britské rozvědky. Stala se tak první ženou na straně koalice států bojujících proti Hitlerovi nasazenou za nepřátelskou linií, kde vybudovala rozsáhlé špionážní sítě po celé Francii, stala se klíčovou osobou odboje, organizovala shozy zbraní a výbušnin a stala se průkopnicí tajného bojiště. Přestože po ní gestapo neúnavně pátralo, plakáty s její podobiznou visely téměř všude a byla na ni vypsaná odměna, odmítala z Francie odejít. Až když byla odhalena, uprchla přes Pyreneje do Španělska… jen aby se, nezlomná v odhodlání dál zachraňovat životy, o několik měsíců později mohla vrátit a po zahájení invaze v Normandii vést proti nacistům úspěšnou partyzánskou válku. Sonia Purnellová jako první na základě nových informací a rozsáhlého výzkumu zcela odhaluje tajný život Virginie Hallové v inspirativním a ohromujícím příběhu o hrdinství a osobním vítězství nad šokující nepřízní osudu; příběhu o tom, jak vytrvalost jedné ženy pomohla vyhrát nejdůležitější válku v dějinách.... celý text

Příběh agentky Virginie Hallové 4 z 5 a.k

Neuvěřitelná biografie agentky Virginie Hallové, která byla nejnebezpečnější špionkou za 2. světové války. Matka Virginie Hallové vždy snila o tom,...celý text recenze

druhá světová válka (1939–1945) Francie tajné služby agenti, agentky špionáž odvaha