Nepřítel v mém pokoji recenze

Nepřítel v mém pokoji https://www.databazeknih.cz/img/books/19_/191995/nepritel-v-mem-pokoji-191995.jpg 4 56 2

A jiné příběhy z psychoterapie. Kniha je psána jako soubor příběhů, v nichž v hlavní roli vystupují klient a terapeut, zároveň je ale učebnicí psychoterapie, protože případy jsou vybírány podle různých chorob a psychických narušení a jejich vždy odlišného způsobu terapie (ztráta smyslu života u bohatého člověka, posttraumatický stres, erotický přenos mezi klientem a terapeutem, kognitivní terapie chování, hraniční poruchy osobnosti, výklad snů, sebevražda, deprese, anorexie, strach, paranoia a schizofrenie). Autor výstižně líčí vývin terapie u jednotlivých případů i s tím, jaký průběh měl někdy velmi složitý vývoj vztahu k jeho pacientům (striptérka, terapie palestinského studenta u židovského doktora, terapie chirurga, který měl po válce v Libanonu posttraumatické výpadky paměti aj.). Součástí příběhů jsou také úvahy autora o příslušných medikacích, o způsobu léčby, terapie, psychoanalýzy apod., které odborníkům umožní používat knihu jako případovou učebnici. V tomto smyslu je ke každé povídce také připojen seznam doporučené a doplňující literatury. Kniha je psána pro milovníky psychologizující prózy s přesahem do odborného žánru. Kniha bude užitečná i pro odborníky z oboru psychologie a psychoterapie jako doplňková četba k odborné literatuře.... celý text

Literatura světová , Povídky

Vydáno: , Portál

Feind in meinem Zimmer