Mořská panna a paní Hancocková recenze

Mořská panna a paní Hancocková https://www.databazeknih.cz/img/books/42_/421226/bmid_morska-panna-a-pani-hancockova-eMT-421226.jpg 3 50 17

Mořské panny, víly a sirény vzbuzují představu svůdných bytostí lákajících námořníky svým líbezným zjevem i zpěvem. Když se ovdovělý kupec pan Hancock nečekaně stane majitelem mořské panny, je ohromený jejím děsivým a odpudivým vzhledem. To však není jediné překvapení, které mu přichystá... Tato záhadná bytost propojuje neslučitelné světy londýnské společnosti konce osmnáctého století, přináší nové, nečekané možnosti a zvraty, probouzí v hrdinech a hrdinkách nejhlubší touhy a emoce a od základu proměňuje jejich životy... Alternaticní anotace: Jednoho zářijového večera roku 1785 zaslechne ovdovělý obchodník Jonah Hancock neodbytné klepání na dveře svého domu. Je to jeho přítel a kapitán jeho lodi, který se konečně vrací po dlouhé době domů. Místo svěřené lodi a očekávaného nákladu však přiváží – mořskou pannu. Tahle ale rozhodně nenaplňuje představy svůdné bytosti s líbezným hlasem. Je děsivě ošklivá, a je mrtvá. Zprvu zděšený pan Hancock se rozhodne takovou kuriozitu vystavit v jedné z přístavních kaváren a ohlas na sebe nenechá dlouho čekat. Podivná bytost otvírá majiteli dveře do vysoké společnosti a především do blízkosti vyhlášené kurtizány, krásné a neodolatelné Angeliky Nealové. Jejich setkání oběma otevře novou životní cestu. Cestu plnou nečekaných zážitků a emocí, cestu za tajemným voláním… Imogen Hermes Gowarová, nová opěvovaná britská talentovaná spisovatelka, vytvořila nezapomenutelný a okouzlující příběh o posedlosti, záhadném tajemství a nejhlubších tužbách. Výborně napsaný román, ve kterém každý detail na čtenáře působí a dotváří velkolepou mozaiku barev, chutí a vjemů, byl vybrán do užšího výběru nominací literárních cen Women's Prize for Fiction a Specsaver's National Book Award a byl knihou roku v denících Guardian, The Times, Daily Telegraph a Evening Standard.... celý text

Literatura světová Romány Fantasy
Vydáno: , Argo

The Mermaid and Mrs Hancock , 2018