Moje veľké vzory recenze

nehodnoceno
Moje veľké vzory https://www.databazeknih.cz/img/books/28_/289510/bmid_moje-velke-vzory-Q9W-289510.jpg 0 0 0

Vieš , kto položil základy dnešného obrazu sveta? Bol to kanonik Mikuláš Kopernik - kňaz. Vieš, že otec Johann Adam Schall von Bell bol pred viac ako tristo rokmi najbližším poradcom čínskeho cisára? Vieš, že Švajčiarsko ďakuje za mier a jednotu Mikulášovi von der Flue, pustovníkovi, ktorý žil len Bohu? Podrobnejšie sa o tomto dozvieš v našej knihe. Naviac spoznáš dvadsaťpäť mužov a žien, ktorí urobili veľa dobrého pre ľudí v rozličných oblastiach - ako vedci, misionári alebo ako umelci, štetcom, ďalekohľadom alebo dobrotivým slovom. Pred očami verejnosti alebo v súkromí - každý z nich vo svojich časoch a pre svoju krajinu vytvoril niečo veľkolepé. A preto ešte i dnes radi na nich spomíname a sme im vďační. Pri čítaní si zaiste všimneš, že títo ľudia to nemali vždy jednoduché. Museli prekonávať veľké prekážky a pretrpieť nejedno napínavé dobrodružstvo. Niektorí dokonca riskovali život. Ich najväčším dobrodružstvom však bola viera v Boha. Dávala im silu dotvoriť to, čo na nich obdivujeme ešte dnes. Spojení s Bohom stáli uprostred života. Ukázali nám, že kresťan sa neulieva, ale zodpovedne spĺňa úlohu, ktorú vo svete má. Na záver ešte jedna rada: Nebolo by dobré, keby si všetkých dvadsaťpäť príbehov a životných osudov prečítal rýchlo za sebou. Na každý príbeh si nechaj čas. Rozmýšľaj, čo ti ten alebo onen chce povedať, a uvažuj, koho by si si dnes vybral za vzor. Norbert Stryczek... celý text

Náboženství Biografie a memoáry
Vydáno: , Lúč

Meine grossen Vorbilder , 1983