Medové dny recenze

Deník moderního psa. Zlatý retrívr Enzo líčí ve své knižní novince zážitky prvního roku štěněcího života. Prožívá spoustu legrace a dobrodružství spolu se svým bíglím bratrem Lysienem i dalšími přáteli. Autor čerpá z deníku, jenž publikuje na facebooku. Kniha o 208 stranách je bohatě ilustrovaná půvabnými kresbami Moniky Mašterové a celostránkovými fotografiemi Jiřího Hellera. Vyprávění prvním čtenářům evokuje Čapkovu Dášeňku nebo svérázný styl humoru Zdeňka Svěráka. Nová publikace je určena pro děti i dospělé. Zejména všem, kteří si život bez svých chlupatých miláčků nedovedou představit, a mnohým, jež si čtyřnohého člena rodiny teprve hodlají pořídit. Zlatý retrívr Enzo - živočichopis: Enzo, zlatý retrívr, se narodil ve šťastném roce 2012. Přesněji osmnáctého června, za hrozného pařáku. Nejzlatější mamince na světě, španělské krasavici Lexy. Svého otce DinDina, žijícího v italském Miláně, zná jen z fotografií. Navzdory tomu, že v jeho žilách koluje nezkrotná jižanská krev, je Enzo Čech jako poleno. Pochází ze šesti sourozenců a všichni dohromady potom Z Botičských Meandrů. Od nejútlejšího mládí miluje mléko a cokoliv z něj, agility tunel, pohyb a nade všechno svoji Šárku. Jako štěně prošel zaškolovacím táborem u Brůči a Berinky v Touškově, kde získal neocenitelné zkušenosti. S velkým zápalem se vrhnul na studia na slavné akademii Výcvik retrívrů v pražských Kolodějích. Jeho velkým vzorem byl Herbert ze Štěkotu a strážným andělem výcvikářka se svatou trpělivostí Evička Píchová. Z akademie Enzo záhy zběhl. Nikdy nepochopil, proč má nosit paničce předmět, který ona tak daleko zahodila. V současné době se hledá na poli agility. Jeho trenérsko podpůrný tým, půvabná šeltií reprezentantka Lara, hlavní kouč Péťa Hamšíková a výživový poradce a psycholog Šárka, se snaží zkrotit jeho paličatost a usměrnit ho na parkuru. Ze všech překážek stále nejvíc zbožňuje tunel. Jako doplňkový sport pro řádné nasvalení zařadil canicross. Enzo, jinak velký ctitel feneččích půvabů, je zamilovaný do černé labradorky Blackie. V budoucnu by rád změnil stravovací návyky a jedl pouze syrové maso, doplněné marmeládou Blanky Milfaitové. Zatím ujíždí na holistickém krmivu Artemis a mírně ovařené flákotě s oblohou. Jako každý správný pes, miluje, když se něco děje. Pravidelně pořádá společenská setkání Meandřích Éček a jejich přátel. Společně zdolali Říp a Blaník. Nyní je v jejich hledáčku Sněžka. Zbožňuje svého flekatého bratra Lysiena. Jsou členy bíglího výletnického klubu. Enzo, slídič s barvářsko honičskou výchovou, miluje čtení stop všeho druhu. Své zkušenosti, zážitky a názory odvážně publikuje ve facebookovém deníku. Jeho knižní prvotina Medové dny si odvážně razí cestu zmlsaným trhem a nachází své nadšené čtenáře. Zdroj živočichopisu: http://www.enzorika.cz... celý text

Pro děti a mládež

Vydáno: , Heller.cz