Lomcování slovy recenze

Lomcování slovy https://www.databazeknih.cz/img/books/11_/118494/bmid_lomcovani-slovy-RND-118494.jpg 5 1 0

Kritické články navazují soubor esejů o české poezii Nedopadající džbán, za který autor obdržel Cenu F. X. Šaldy. Týkají se více než 52 básnických knih a obsahují oddíl o české próze. V závěru je svazek doplněn 17 úvahovými útvary o české literatuře a kultuře. I . Poezie Neschůdný oblak, nezdolný básník (Josef Kostohryz); Myl jsem si jen ruce (Oldřich Mikulášek); Kraj mateřštiny mé, oplzle sametové (Karel Brušák); To, co nehledám (Emil Juliš); Andělé v tanci venčí psy (František Listopad); Kniha plná mlhy (Bohumila Grögerová); Báseň o koni (Karel Šiktanc); Mlčení tak strašné, že se probouzím (Zbyněk Hejda); Evidentní kuplety Jiřího Suchého (Jiří Suchý); Tisíc zarputilých podob (Josef Hrubý); Jaké to je být cizí na zemi (Viola Fischerová); Průsečík závažnosti a zředění (Viola Fischerová); Některé vrcholy (Jiří Gold); A už zas prší (Ivan Schneedorfer); Vzácný barbar odjinud (Jan Novák); Děti k stáru ztrácejí paměť (Jiří Janatka); Vteřinový hotel Stanislava Dvorského (Stanislav Dvorský); Pěšky k sobě samému (Petr Král); Z dopisu (Petr Král); Copak je, k čertu, nevidíme? (Zeno Kaprál); Paralelní žáry Vladimíra Binara (Vladimír Binar); Půvab onikání v pralesích (Prokop Voskovec); Už nevím, co byla "žengle" (Michal Novotný); Je to jak to je (Ivan M. Jirous); Napsal jsem si cibule (Ivan M. Jirous); Polemika s Májem? Polemika s Čanem (Čan); Čanův návrat k tanci (Čan); A marně hledat vchod (Jiří Rulf); To neuhasitelné (Jan Suk); Sám sobě nepřítelem (Slavomír Kudláček); Tak nevím (Jan Placák); Bloudivý nerv zpívá tiše (Petr Hrbáč); Poslouchej noční déšť (Pavel Kolmačka); Umění umět (Sylva Fischerová); Trajekt (Petr Hruška); "Ať žije Ewald Murrer!" (Ewald Murrer); O tymškoda dřysat (Petr Motýl); Mé vše, mé nic (Pavel Petr); Minium čili suřík (Vít Janota); Lomcování slovy, těly, obrazy (Martin Langer); Dávný imperativ (Josef Straka); Plátno opatrně protržené (Jaromír Typlt); Okupace neposkvrněného papíru (Daniel Hradecký); Připadám si jako občan těžítka (Jakub Grombíř); V rameni kus křídla (Milan Děžinský); Důvody k psaní poezie (Jan Brabec, Viktor Špaček); O čem mlčí Mločí mapa? (Ladislav Puršl); Na sever od šílenství, jižně od bezbřehosti (Miroslav Fišmeister); Zahrada až moc poetická (Ladislav Zedník); Výzkumy jednoho básníka (Jakub Řehák); Tančit se zrcadlem (Ondřej Macura); Rozptylovat se apokryfem (Ondřej Macura); Jako když bičem práská (Eva Košins); Klamné spoje a struna k rozeznění (Jonáš Hájek); II . Próza Hra na výdrž (Ludvík Vaculík); Život je želé (Roman Erben); Arabesky z babyboxu (Oldřich Janota); Povídky z přístavu (Lubomír Martínek); Lynkeus napíná svaly (Lubomír Martínek); Tak jak: je banalita banální? (Jiří Sádlo); Taneční hodiny reloaded (Ivo Harák); Realistický román? (Tomáš Zmeškal); Claro, mluvte, mluvte! (Catherine Ébert-Zeminová); Pršelo často a smutně…(Petr Maděra); Momentková próza (Stanislav Beran); Voněla jsem sama sebou (Jakuba Katalpa); Pro jedno kvítí slunce nesvítí (Kateřina Kováčová) III . Literární zápisník Literární zápisník I-XXXVII IV. Stati a glosy o poezii Právo prvotiny; Jak zůstat věrný svému hladu; Každý se bojí hanby tam, kde o hanbu vlastně nejde; Mysli na popel, protože jím jsi; Poezie očima brutální svobody; Sprosté slunce; Zdravím a vyju s sebou; Ententýky dva špalíky; Rozmarné řevy české poezie; Otázky nad Nesoustavnými poznámkami Jiřího Trávníčka; O tomtéž? Moc ne; Milost, která nechce vracet rány; V kostele se podíváte na holku; Ještě vidím toho zvláštního člověka před sebou V. Eseje Vřísknutí děcka, hlava manekýna ; Nepřítomné město; Zvuky a ticha; Slova, slova.... celý text