Kulturně kompetentní péče u vybraných minoritních skupin recenze

Kulturně kompetentní péče u vybraných minoritních skupin https://www.databazeknih.cz/img/books/17_/171725/kulturne-kompetentni-pece-u-vybranych-minoritnich-skupin-171725.jpg 0 0 0

Předkládaná monografie je zaměřená na vybrané národnostní menšiny a náboženské skupiny žijící v České republice. Z národnostních menšin se zaměřujeme na ukrajinskou, mongolskou a romskou menšinu a z náboženských skupin se zabýváme pravoslavnou církví, Církví Ježíše Krista Svatých posledních dnů, buddhismem Diamantové cesty linie Karma Kagjü a dále židovskou a muslimskou menšinou. Jedinci z těchto vybraných menšin a náboženských skupin žijí na území České republiky buď přechodně, nebo trvale a jejich počet v posledních letech stále stoupá. Monografie je rozdělená do 9 kapitol. Po úvodní kapitole následují kapitoly ke konkrétní národnostní menšině a náboženské skupině. Tyto kapitoly jsou zaměřeny krátce na obecnou historii a na historii dané menšiny či náboženské skupiny, dále následuje jejich charakteristika (komunikace, hodnoty, zvyky, způsob života, rodina, přístup ke zdraví a nemoci). Na konci každé z těchto kapitol je Standard ošetřovatelské péče a Ošetřovatelský audit vztahující se ke konkrétní minoritní a náboženské skupině. Monografie je určena sestrám, studentům a všem odborníkům i zájemcům o současné národnostní menšiny a náboženské skupiny. Součástí monografie je CD-disk, na kterém jsou umístěny kompletní výsledky výzkumného projektu „Zajištění kulturně diferencované ošetřovatelské péče ve vybraných minoritách v České republice“.... celý text

Literatura naučná

Vydáno: , Triton

národnostní menšiny