Vídeňský sen recenze

Vídeňský sen https://www.databazeknih.cz/img/books/42_/424947/bmid_kristalovy-klic-vidensky-sen-5ZH-424947.jpg 5 293 61

Křišťálový klíč série

< 2. díl >

Barvité osudy členů rodu, kteří se stanou sklářskými a textilními podnikateli, umělci, úředníky i učenci, se prolínají s příběhy zajímavých severočeských postav – hraběcím rodem Kinských, sloupskými poustevníky, polevskými a šenovskými obchodníky, členy tajných evangelických sekt, jezuity i císařskými úředníky a kněžími. Leopold Heřman, majitel Falknovské hutě, je uznávaný a bohatý sklářský podnikatel, ale to mu nestačí. Kvůli ctižádostivé manželce Marii usiluje o povýšení mezi urozené rody. Neshody s mladšími sourozenci se prohlubují. V Haidě vznikají sklářské kompanie, které začnou Falknovské huti zdatně konkurovat. Jedním ze zakladatelů nové obchodní společnosti se stane i jeho bratr Matyáš. Bratr Johann ve službách hraběte Gallase buduje plátenickou manufakturu. Pomoc najde u sestry Hedviky, která prožije další velké životní zklamání. Mračna se ovšem stahují nejen nad rodem Heřmanů, ale nad celou habsburskou monarchií.... celý text

Boží vůle nebo snad ne? klarabooks

Zatímco moje máma "vyrostla" na A. Jiráskovi, od něhož jsem přečetla akorát Staré pověsti české a Psohlavce, mému čtenářskému srdci je mnohem bližší s...celý text recenze

Ani peníze šťastný život nezajistí 5 z 5 Carmen13