Konzervovanie v domácnosti recenze

Konzervovanie v domácnosti https://www.databazeknih.cz/img/books/29_/293898/bmid_konzervovanie-v-domacnosti-UHi-293898.jpg 3 1 0

Autora knihy, Ing. Jaroslava Balaštíka, jedného z našich najlepších konzervárenských odborníkov, čitateľská verejnosť dobre pozná. Jeho knihy o konzervovaní v domácnosti iste nechýbajú ani v jednej domácnosti a sú praktickou a dobrou pomôckou. Päť vydaní knihy „Konzervovanie ovocia, zeleniny, húb, mäsa a vajec v domácnosti" svedčí o skutočnom čitateľskom úspechu. Táto kniha je známa nielen u nás, ale aj v ČSR, ZSSR a v MĽR. Tradičné spôsoby konzervovania, ktoré sú opísané v tejto knihe, stále viac ustupujú novým, moderným. Jedným z najdôležitejších požiadaviek pri konzervovaní je zachovanie vitamínov, živín i hodnôt, ktoré ovocie, zelenina a mäso obsahujú. Moderné spôsoby konzervovania túto požiadavku plne rešpektujú, pritom sa upustilo od pracných a zdĺhavých spôsobov prípravy konzerv, náročných nielen na materiál, ale i na vybavenie domácnosti. Upustilo sa napr. od dlhého tepelného spracovania ovocia, nadmerného používania cukru a pod. Na druhej strane sa zasa používajú nové pomôcky: strojčeky, krájače, miagače, nové poháre na konzervovanie, sterilizačné hrnce, tlakové hrnce, teflónové panvice, odšťavovače a pod. To, že pri týchto nových spôsoboch konzervovania sa prihliadalo na skrátenie času prípravy a zníženie prácnosti, je ďalšou výhodou, ktorú privítajú najmä pracujúce ženy. Predkladaná kniha bude teda doplnkom prvej knihy, na ktorú bude obsahom i vybavením nadväzovať. Čitatelia nájdu v nej návody, ako spracovať a zužitkovať nadbytočnú úrodu ovocia a zeleniny, ale i návody, ako konzervovať mäso domácich zvierat a ako pripraviť konzervy na dovolenku.... celý text

Hobby , Kuchařky

Vydáno: , Príroda

konzervace a sterilace potravin