Oheň z nebes recenze

Oheň z nebes https://www.databazeknih.cz/img/books/17_/175225/ohen-z-nebes-175225.jpg 4 112 15

Kolo času série

< 5. díl >

ŠTVANICE NA VYVOLENÉHO HRDINU Z LEGEND ZAČALA… a Kolo času se otočilo již popáté! Jen málokterému klasickému fantasy cyklu se na tuzemském knižním trhu dostává takové péče jako monumentální sáze Američana Roberta Jordana. Nakladatelství FANTOM Print se rozhodlo neponechat nic náhodě a nové vydání série vypravilo do světa nejen v elegantní jednosvazkové úpravě, nýbrž také s původním, avšak revidovaným překladem Dany Krejčové. Nemluvě o tom, že ročně vyjdou tři až čtyři díly, takže pokud Vyvolení v čele s Temným nevstoupí do našeho světa, aby plány FANTOM Printu překazili, bude sága kompletní v horizontu několika málo let. Pátým dílem jsme se tak „přehoupli“ lehce přes první třetinu. Oheň z nebes se nese ve znamení divokého honu na ústředního protagonistu Kola času, Randa al’Thora, přezdívaného Drak Znovuzrozený, který byl vyvolen, aby se postavil temnotě. A tak se situace ve světě, který si bere to nejlepší z klasické tolkienovské fantasy, ještě více komplikuje a hrdinové musejí napnout veškeré své síly, aby páté kolo přežili… Tentokrát proti Randovi totiž nestojí pouze voje zla, které se snaží povolat zpět Temného, ale do přediva intrik se zapojí i Elaida, nová amyrlin Aes Sedai. Drak Znovuzrozený je ale připraven – jak se blíží Poslední bitva, sbírá armádu, která by mu měla pomoci zvítězit. Vydejte se proto do víru bitev, lásek a hrdinství a vězte, že „Kolo času se otáčí a věky přicházejí a odcházejí, zanechávajíce za sebou vzpomínky, jež se mění v pověsti. Pověsti blednou v mýty a dokonce i mýty jsou dávno zapomenuty, když se věk, jež je zrodil, vrátí. Ve třetím věku, věku proroctví, jsou svět a čas v rovnováze. Co bude i co je by mohlo padnout do rukou Stínu.“ Vyvolení jsou volní a již připravují plány na velký den návratu, kdy bude Temný opět volně kráčet po zemi. A nedílnou součástí jejich plánu je polapení Draka Znovuzrozeného. Elaida, nově jmenovaná amyrlin Aes Sedai, také pomýšlí na polepení Draka Znovuzrozeného. Ví, že se Temný každou chvíli osvobodí, že se blíží Poslední bitva a že Drak Znovuzrozený se jí musí zúčastnit, aby se Temnému postavil, jinak je svět odsouzen k ohni a zkáze. Elaida musí zajistit, že Drak Znovuzrozený půjde na svou předpovězenou smrt. A Rand al‘Thor, sám Drak, skrytý ve starobylém městě Rhuidean, čeká, až se pod jeho zástavou shromáždí válečné klany Aileů…... celý text

Literatura světová , Romány , Fantasy

Vydáno: , Fantom Print

The Fires of Heaven , 1993