Jiné životy Hynka Harra recenze

Jiné životy Hynka Harra https://www.databazeknih.cz/img/books/18_/182671/bmid_jine-zivoty-hynka-harra-heT-182671.jpg 3 24 5

Šedesátá léta 19. století. Česká společnost ožívá a hlásí se o své místo v monarchii. Rozvíjejí se politické strany a české deníky. Na pravém břehu Vltavy ještě stojí Ullmannovo Prozatímní divadlo, ale už existují plány na stavbu Národního, které ho jednoho dne pohltí. Česká společnost poznává kouzlo spolků a sláva některých z nich přežije až do současnosti: Umělecká beseda, Hlahol, Sokol. Mnohé další takové štěstí mít nebudou. Kniha Jiné životy Hynka Harra vypráví příběh jednoho takového spolku. Je to příběh první české parapsychologické společnosti, jejíž členové se snažili položit vědecké základy studiu telepatie a spiritismu, ještě než většina vědců usoudila, že telepatie a spiritismus žádný vědecký základ nemají. Román kombinuje realitu 19. století se skutečně navrženými parapsychologickými teoriemi. Z tohoto základu vyrůstá fantaskní příběh o toleranci, národní a lidské identitě, ale hlavně příběh o Hynku Harrovi, mladém učiteli matematiky, který se jedné neděle zastaví na schůzi českých parapsychologů, a dá tak do pohybu události, jež mu zcela změní život. Jako nadané médium odjíždí do Berlína, zapojí se do války mezi Rakouskem a Pruskem, aby nakonec zjistil, že všechno je tak trochu jinak.... celý text

Romány , Literatura česká , Fantasy

Vydáno: , Host

Jiné životy Hynka Harra líčí boj podivínů s nadpřirozenem 4 z 5 Kni-holka