Hlúpi bieli muži recenze

Hlúpi bieli muži https://www.databazeknih.cz/img/books/29_/29333/bmid_hlupi-bieli-muzi-t0A-29333.jpg 3 35 4

kniha je humorná výprava americkými dejinami i súčasnou politikou, ale jedná sa o humor silne ironický, až čierny - i keď nazýva všetky americké vlády za populistické, či klamárske sebranky naničhodníkov, sám sa dopúšťa niektorých zámerných skresľovaní právd i vrcholne neprofesionálnych dedukcií - avšak kniha stojí za pozornosť, lebo stojí ako protipól americkej politiky a mnohé úvahy i údaje dáva na zrejmosť bez zastierania ich pozadia Michael Moore hodnotí nové storočie a spolu s ním aj veľkú lobistickú skupinu: hlúpych bielych mužov. Kniha je Mooreovým manifestom o trestných činoch a priemernosti. Vyzýva OSN, aby zvrhla juntu Bushovcov, žiada Afroameričanov, aby nad vchody nepriateľsky naladených obchodov zavesili tabule LEN BELOSI a modlí sa, aby senátora Jesseho Helmsa pobozkal muž. A to všetko preto, aby vykričal, že: "George W. je zlodej, nepovolaná osoba v krajine a uzurpátor Oválnej pracovne." Bill Clinton je jeden z najlepších republikánskych prezidentov, akého kedy Spojené štáty mali. "Američania sú národ idiotov, ktorých v deväťdesiatych rokoch zaujímala iba škvrna na Monikiných modrých šatách, zaškrtená šesťročná kráľovná krásy a zvyky Hugha Granta pri randení... - Amerika je ovládaná korporáciami, pre ktoré neexistuje recesia, bohatí sa váľajú v šupkách – a chcú sa uistiť, že si chudobní neprídu po svoj podiel... - Prieskumy verejnej mienky ukazujú, že 60 percent Američanov je „znepokojených alebo nahnevaných“ na svoju vlasť – na krajinu, kde prezidenta volia nečestné súdy a vládnu peniaze." Ak sa chcete dozvedieť, čo trápi Ameriku, táto kniha je určená práve vám.... celý text

Literatura světová

Vydáno: , Ikar (SK)

Stupid White Men , 2001