Dušan Klein aneb Jak režisérům chutná život recenze

Dušan Klein aneb Jak režisérům chutná život https://www.databazeknih.cz/img/books/22_/225383/bmid_dusan-klein-aneb-jak-basnikum-chutn-225383.jpg 4 6 2

Vzpomínky režiséra desítek filmů a televizních inscenací, proslaveného především kultovními filmy o básnících Jak svět přichází o básníky, Jak básníci přicházejí o iluze, Jak básníkům chutná život, Konec básníků v Čechách. Vypráví v nich nejen o svém dosavadním životě, od dětství na Slovensku a v Terezíně přes mládí v Ostravě a v Praze, o studiu na FAMU, o své filmové kariéře, o filmovém řemesle, ale vzpomíná také na lidi a osobnosti, s nimiž se na své životní i profesionální pouti setkal: na svou rodinu, na své kolegy režiséry, scenáristy a spisovatele: Jiřího Weisse, Ladislava Fukse, Vladimíra Körnera, Pavla Juráčka, Ladislava Pecháčka, Miloše Formana a řadu dalších známých i méně známých jmen. Stejně tak vzpomíná na mnoho slavných herců, s nimiž pracoval: Jiřinu Šejbalovou, Bohuše Záhorského, Františka Filipovského, Eduarda Cupáka, Petra Čepka, Vladimíra Menšíka, Rudolfa Hrušínského, Zlatu Adamovskou, Dášu Veškrnovou, Lukáše Vaculíka a další a další a samozřejmě na Pavla Kříže a na všechny ty jeho Borůvky, Jeskyňky, Píšťalky a Popelky Podobně jako jeho nejpopulárnější filmy o básnících, také jeho vzpomínky jsou kořeněné laskavým humorem ať už jde o historky z natáčení nebo příhody ze života. V současné době připravuje Dušan Klein pátý díl básníků pod názvem Jak básníci neztrácejí naději, který bude mít premiéru v lednu 2004. Kniha je doplněna 16 stranami barevné přílohy a řadou ilustračních fotografií v textu.... celý text

režiséři český film

Petr Nový
česká, 1959