Astrologie především v obrazech recenze

Astrologie především v obrazech https://www.databazeknih.cz/img/books/32_/320482/bmid_astrologie-predevsim-v-obrazech-mpV-320482.gif 4 1 1

doslova alchymicky přetavené a do uceleného celku stmelené již dříve rozličnými mistry vyřčené poznání nejen z astrologie Recenze: (z autorovy ”Předmluvy, kterou si můžete přečíst také”:) Pokud si dobře vzpomínám, prozatím jsem nenašel v žádné astrologické publikaci na prvním místě výkladů informace o tom, jak se správně orientovat v prostoru stvořeného vesmíru, do kterého jako lidstvo patříme. Zpravidla jsou začátečníci seznamováni nejdříve s jakousi historií astrologie a následně už jim je předkládán hotový zvěrokruh rozdělený na dvanáct dílů po 30o s následnou astrologickou problematikou. To mi dříve znesnadňovalo učivo. Postrádal jsem hierarchický přehled, jak a co do sebe postupně zapadá, či na jakém základě to všechno dohromady může a má fungovat. Dnes jsem přesvědčen o tom, že pilnější astrolog by se měl zajímat také o astronomii a v neposlední řadě i o jiné, tzv. ”duchovní” disciplíny. Nacházíme se totiž v časovém období, kdy je nutné už konečně přestat bojovat a raději hledat cesty ke sjednocení učení Východu a Západu, vědy a náboženství, opravdové rovnoprávnosti mužů a žen, a také se správně orientovat v morálních zásadách, kterými se dnešní agresivní svět snad už vůbec neřídí. Co ale považuji za zásadní problém, je chybějící obrazový astrologický materiál. Nedostatek jsem se pokusil doplnit tím, že předkládám čtenářům širší obrazový materiál na nejzákladnější témata, o kterých se domnívám, že se o ně astrologie opírá. Měla by to být pomůcka pro již existující literaturu, aby pak celková látka byla snazší k pochopení. Obrázky ale doprovodné povídání potřebují, bez něho to skutečně nejde. Z velké části jsem však dal přednost textům převzatým či upraveným, neboť není potřeba vymýšlet už vymyšlené, ale dát prostor tomu, co se osvědčilo. Autorství jsem podchytil buď přímo v textu, nebo klasicky v závěrečném souhrnu použitých zdrojů a inspirací. Přeji všem, aby i obrázky byly inspirací pro hlubší studium nejen astrologie, ale také smyslu života. (autor) „Astrologie nevznikla z pověrčivosti a dohadů, ale ze zkušenosti v mystice a v různých jiných duchovních, resp. magických disciplínách. Má-li člověk dispozice takto pracovat při zachování schopností objektivního a neovlivnitelného pozorování, může rozpoznávat vlivy jednotlivých planet. Ty nejsou vyvolávány hmatatelnou přitažlivostí ani jejich teplem, ale vnitřním drážděním bytosti. (...) Astrologie se tak opírá o zkušenosti žáků duchovních nauk, kteří pomocí dobrého pozorování poznali, že se v jejich bytostech zesilují ty nebo ony stavy a to ve shodě s tím, jak se stupňuje vliv té které planety." (Květoslav Minařík)... celý text

Od Absolutna po Živly Poustevník_

Hned z počátku knihy dostane čtenář něco jako zasvěcení do "určení skutečnosti" a "osvětlení bytí ve vesmíru", v němž se snoubí myšlenky různých filoz...celý text recenze

Zdeněk Juřík