Adventní čtení IV. recenze

Adventní čtení IV. https://www.databazeknih.cz/img/books/36_/361511/mid_adventni-cteni-iv-4t0-361511.png 4 1 1

Krátké texty od současných i starších českých autorů vydala Cesta domů v podobě výtvarně zajímavých komponovaných knih ke čtení v adventu již počtvrté. A zase je to knížka originální a plná překvapení. Povídky a básně, většinou psané přímo pro tuto publikaci, jsou schované v zajímavé vazbě: každý den musíte odtrhnout proužek papíru a text na ten den "objevit". Vhodné na společné čtení v rodině, na zastavení se na chvilku v adventním běhu. Knížka se snaží nás povzbudit ke čtení v rodinách či mezi přáteli – a zdá se, že se to daří. Letošní knížku ilustrovala a do zajímavé světelné symboliky zasadila Šarlota Filcíková. Obsah aneb s kým se v Adventním čtení IV setkáte: I. Marek Eben – Malá píseň do tmy II. Jaromír Damek – Budou Vánoce III. Anna Blažíčková – Hlasy v tichu IV. Josef Forbelský – Začátek adventu roku 1989 V. Petr Piťha – Mikuláš VI. Olga Černá – Dům VII. František Gellner – Štědrovečerní VIII. Pavel Chrastil – Vánoce v létě IX. Zdeněk Kalvach alias Václav Z. Knina – Ano, Virginie, Santa Claus existuje X. Markéta Pilátová – Vánoční tramvaj XI. Miloš Doležal – Zde ve svatostánku je náš Spasitel XII. Martina Špinková – Vlci před Vánoci XIII. Božena Němcová – Lucie XIV. Antonín Bajaja – První pastorální XV. Jindřich Šimon Baar – Z Jana Cimbury XVI. Marka Míková – Babička Koubová XVII. Jiří Pilka – Andělé mezi námi XVIII. Petr Hruška – Z prosincového deníku XIX. Veronika Bendová – Roráty XX. Blanka Čechová – 20. prosince 2007: Mezinárodní den lidské solidarity XXI. Ivan Martin Jirous – Báseň XXII. Karel Čapek – Betlém XXIII. Jonáš Hájek – Vánoční oratorium XIV. Marek Eben – V Betlémě... celý text