Quo vadis? přehled
Historický román významného polského prozaika, v němž na pozadí Neronova a Petroniova Říma vylíčil podstatu moci, kterou člověku dává mravní čistota a láska. Bohatství a pompézní sofistikovanost Říma se postarala o věčnou slávu svých obětí. Nejen Petr i Pavel vykoupili Ježíšovo učení, i nekonečné zástupy umučených prvotních křesťanů se staly nesmazatelným poselstvím víry, že je to láska, která vítězí.... celý text
Originální název: Quo vadis: Powieść z czasów Nerona, 1896
více info...
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Quo vadis?. Přidejte ho na této stránce. Přihlašte se a napište ho.
Nový komentář
všech 367 komentářůSouvisející novinky - Quo vadis? (3)
Program apokalypsy, Nick a Charlie a další knižní novinky (21. týden)
22.05.2022
1 000 eknih zdarma ke stažení (4. díl)
30.04.2019
Knižní novinky (16. - 23. 11.)
16.11.2013
Citáty z knihy (3)
„Hleď, Vitelius, chce-li dáviti, užívá paličky ze sloní kosti, kterou vsouvá do hrdla; jiní používají k tomu per plameňáků, která namáčejí do oleje nebo odvaru mateřídoušky - kdežto já si čtu poezii Neronovu - a účinek jest okamžitý. Mohu ji potom chváliti, ne-li s čistým svědomím, tedy s čistým žaludkem. (Petronius)“
„Život je k smíchu, a proto se směji. (Petronius)“
všech 3 citátů najdete u autoraKniha Quo vadis? v seznamech
(aktualizováno 1x za hodinu)
| v Právě čtených | 57x |
| v Přečtených | 4 395x |
| ve Čtenářské výzvě | 400x |
| v Doporučených | 489x |
| v Mé knihovně | 1 352x |
| v Chystám se číst | 1 145x |
| v Chci si koupit | 140x |
| v dalších seznamech | 40x |
Čtenáři před vámi navštívili ještě tyto knihy:
Štítky knihy
křesťanství zfilmováno víra Řím mučednictví rané křesťanství pronásledování křesťanů Nero, římský císař historické romány klasická literaturaHenryk Sienkiewicz také napsal(a)
| 1990 | Quo vadis |
| 1988 | Pouští a pralesem |
| 1986 | Ohněm a mečem |
| 1988 | Potopa |
| 1995 | Pan Wolodyjowski |

85 %
79 %

Kam kráčíš? To jest hlavní otázka románu, kterou autor klade i samotnému čtenáři. Kam kráčí svět konce XIX. století, kdy bylo Quo Vadis psáno, kam kráčí svět dnes, kdy je román stále znovu a znovu čten? Máme pořád tu stejnou naději, tu stejnou sílu, tu stejnou lásku čelit čemukoliv, co přijde od tyranů tohoto světa? Quo Vadis je románem silné myšlenky, která je prolínána paralelně s romantickým příběhem Vinicia a Lygie. Je to příběh hned několika obrácení. Je to příběh konce antického světa a začátku křesťanského. Oproti pomyslným vládcům světa reprezentovaných zde Neronem se staví Jediný skutečný vládce nad světem, jak bude psát později Jan Zahradníček ve své zásadní skladbě. Chápu, proč je Quo Vadis mnohými považován za vrcholný křesťanský román. Mě je přesto bližší jiný realista 19. století – a to Dostojevský. Z katolické literatury však pro mě je nezapomenutelný italský román Snoubenci od Manzoniho. Vyšehradské vydání Quo Vadis z roku 1969 obsahuje zajímavý doslov Karla Krejčího.
„Pane, nenáviděl jsem zlo,“ odpověděl starý kněz.
„Kristus učil ještě více, než nenávidět zlo, milovat lidi, neboť jeho učení je láska, a nikoli nenávist.“ (s. 388)