Libero: Psychedelická groteska přehled
Podnětem ke vzniku této knihy, která dalece přesahuje obvyklé pojetí katalogu, byla výstava v Liberci v roce 2024 kurátorovaná Luďkem Lukuvkou. Z iniciačního setkání vznikla nakonec odvážná přehlídka malby, kresby a osobité animace, namísto plánované typografie. František Štorm (*1966) patří k předním světovým typografům-tvůrcům písma. Paralelně s jeho dlouholetým působením na poli užité grafiky vznikala vždy volná tvorba, zejména linoryty a kresby, ale v posledních letech také malby větších formátů. Kniha Libero zachycuje Štormovo tvůrčí vzepětí posledních let, ve kterém přirozené koexistují grafický design, knižní ilustrace a zakázky s volnou tvorbou. V té se stále více prosazují olejomalby a akvarely inspirované třeba jihočeskými rybníky nebo zážitky z cest. Šíři Štormova uměleckého záběru zachycuje Libero i ve výtvarném zpracování hudebních aktivit, díky nimž zasahuje velký okruh svých fanoušku. Čtenář se tak muže těšit z divotvorných, někdy až groteskně psychedelických děl v sousedství nápadité grafiky a typografie, jejíž tvarosloví je určujícím gestem autora.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Libero: Psychedelická groteska. Přidejte ho na této stránce. Přihlašte se a napište ho.
Nový komentář
Související novinky - Libero: Psychedelická groteska (1)
Zkažená říše, Nektar a další knižní novinky (11. týden)
09.03.2025
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Libero: Psychedelická groteska v seznamech
(aktualizováno 1x za hodinu)
| v Přečtených | 2x |
| ve Čtenářské výzvě | 1x |
| v Mé knihovně | 4x |
| v Chystám se číst | 3x |
| v Chci si koupit | 5x |
Čtenáři před vámi navštívili ještě tyto knihy:
František Štorm také napsal(a)
| 2008 | Eseje o typografii |
| 2017 | Nekonečný kalendář - diář |
| 2020 | Stavitelé |
| 2021 | Namaste |
| 2016 | Ermina Bar Monolog |

88 %


Nádhera.
I když vím, že řada umělců nemá rádo, když má vysvětlovat svojí tvorbu, takto podaná směs myšlenek, deníkových zápisků a ukázek vlastních děl to dělá velmi nenásilně, a pro mě, ve výtvarném umění laika, lehce poučeného jen v té na okraj zmiňované typografii, velice zajímavou a přístupnou formou.
Jediné mínus je odbytá korektorská práce, která má na svědomí větší než malé množství překlepů a tiskových chyb. Což u knihy, která se věnuje typografovi je kaňka a velká nepříjemnost.