I když se nikdo nedívá přehled
Tato kniha není výčtem či přehledem etických teorií. Není ani metodicko-didaktickým manuálem pro konkrétní vyučovací jednotky, tematické okruhy či věková období – ačkoli určitý pedagogický rámec předkládá. Jak název napovídá, půjde především o hledání východisek či fundamentů, na kterých etická či morální výchova stojí, bez kterých by ani nebyla možná. Záměrem knihy je formulovat a promyslet základní otázky, které nutně předchází jakékoli eticko-výchovné počínání. Co umožňuje řeč o dobrém a zlém? Je možné naučit (se) ctnosti? Co dělá naše jednání dobrým, resp. špatným? Jak se to má s lidskou povahou? Jsme ve své podstatě dobří? Nebo zlí? Co ustavuje a legitimizuje vychovatelovo etické působení na dítě? A jak docílit, aby se dostavil kýžený výsledek? Co je vlastně cílem etické výchovy? Jak má vypadat eticky vychovaný, tj. „dobrý“ člověk? Nebo slovy našeho „učitele národů“ – kterak učiniti, aby člověk znal dobré, chtěl dobré a činil dobré, a to, „i když se nikdo nedívá“?... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize I když se nikdo nedívá. Přidejte ho na této stránce. Přihlašte se a napište ho.
Nový komentář
Zatím zde není žádný komentář.
Související novinky - I když se nikdo nedívá (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha I když se nikdo nedívá v seznamech
(aktualizováno 1x za hodinu)
| v Přečtených | 4x |
| v Mé knihovně | 4x |
| v Chystám se číst | 9x |
| v Chci si koupit | 1x |
| v dalších seznamech | 2x |
Čtenáři před vámi navštívili ještě tyto knihy:
Jan Hábl také napsal(a)
| 2010 | Lekce z lidskosti v životě a díle Jana Amose Komenského |
| 2019 | To nejlepší z Komenského: Obecné porady o nápravě věcí lidských |
| 2015 | Labyrint upgrade |
| 2015 | I když se nikdo nedívá |
| 2020 | Na charakteru záleží. Je možné naučit dobru? |

62 %
93 %


I když se nikdo nedívá