Hon na čarodějnice přehled
Bedřich Šindelář: Hon na čarodějnice - západní a střední Evropa v 16. - 17. století. Historický pohled na čarodějnické procesy, kdy a proč vznikly a jak se lišily v jednotlivých zemích i na jednotlivých kontinentech.
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Hon na čarodějnice. Přidejte ho na této stránce. Přihlašte se a napište ho.
Nový komentář
všech 19 komentářůSouvisející novinky - Hon na čarodějnice (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Hon na čarodějnice v seznamech
(aktualizováno 1x za hodinu)
| v Přečtených | 77x |
| ve Čtenářské výzvě | 3x |
| v Doporučených | 9x |
| v Mé knihovně | 124x |
| v Chystám se číst | 49x |
| v Chci si koupit | 6x |
Čtenáři před vámi navštívili ještě tyto knihy:
Štítky knihy
čarodějnice inkvizice čarodějnictví upalování čarodějnic právo útrpné lovci čarodějnic čarodějnické procesyBedřich Šindelář také napsal(a)
| 1986 | Hon na čarodějnice |
| 1968 | Vestfálský mír a česká otázka |
| 1968 | Vilém Oranžský |
| 1985 | Útěk poddaných z Čech na Moravu po třicetileté válce |
| 1974 | Revoluce 1848-1849 ve střední Evropě |

55 %
95 %
65 %
Hon na čarodějnice
Popsání doby středověku a jeho ustupujícího období.Doba nevědomosti, pověrčivosti, strachu, šlechtické a církevní majetku chtivosti.. Setkáváme se s "osobnostmi" všemocné církve v čele s papežem "prasetem" Inocencem VIII. jehož "čarodějnická bula" vše naplno rozjela roku 1484. Šíleným procesům 16. a 17. století vévodí v knize osoba Bobliga z Edelstadtu, který jako vůdce inkvizičního soudu zabíjel nevinné na Šumpersku a v Losinách dlouhých 16 let. Přišel k neskutečnému majetku a boží nespravedlnost mu dopřála 86 let věku a ve stáří nové manželství a pohodu.. Trvalo dlouho než Marie Terezie (či jiní panovníci v jiných zemích) a její následovníci odstranili útrpné právo a nesmyslné čarodějnické procesy.. Odvážný teolog Baltazar Bekker(1691) "Svazek čarodějů a čarodějnic s ďáblem je pouhá smyšlenka, která není známa ve slově božím, je v rozporu s bohem. Vidíme žalostný stav církve, ve které šeredná a znetvořená obludnost myšlení nejenom trpí, nýbrž hájí a pěstuje ". Na závěr dodatek k umučení děkana Kryštofa Lautnera. V dnešní době je ubohostí církve a její neschopností dostát jeho rehabilitaci a něco víc..