Knihovrátek vymění vaše knihy za nové příběhy

novinky

PR článek,
Knihovrátek vymění vaše knihy za nové příběhy

Pro spoustu lidí je čtení tím nejoblíbenějším koníčkem, konkrétně Češi jsou například známí tím, že jsou vášniví čtenáři. Co pak ale s knihami, které jejich majitelé a majitelky neplánují číst znovu a v domácí knihovně zabírají místo? Mnohé milovníky knih možná ani nenapadne, že je mohou jednoduše vyměnit za nové příběhy, například prostřednictvím Knihovrátku od Martinusu.

Více než 40% zákazníků knihkupectví Martinus uvádí, že tím nejzásadnějším důvodem, proč knihy posílají do Knihovrátku, je nedostatek místa v knihovně. Další čtenáře motivuje, že získají poukázku na nové knihy a nebo chtějí, aby se jejich přečtené knihy dostaly k novým čtenářům a získaly tak nový život. Přes 7% zákazníků oceňuje také ekologický aspekt téhle služby.

Knihovrátek funguje už přes půl roku a knihkupectví Martinus.cz se skrze něj podařilo vykoupit už více než 200 000 knih. Postup je jednoduchý:

1. Zadejte na stránce Knihovrátku tituly, které byste chtěli přenechat dalším čtenářům a čtenářkám, a hned se dozvíte, zda a za jakou sumu je Martinus.cz vykupuje.

2. Tyto knihy donesete na nejbližší pobočku Zásilkovny, která je odešle do Martinusu. Za odeslání nic neplatíte.

3. Po přijetí knih na sklad je Martinusáci během pár dní zkontrolují a vy obratem získáte elektronickou poukázku, kterou můžete uplatnit při dalším nákupu knih.



Knihy, které někomu leží bez povšimnutí v poličce, jiní shánějí

,,Chtěli jsme, aby byl celý systém výkupu přes Knihovrátek jednoduchý a férový,“ vysvětluje Michal Meško, CEO knihkupectví Martinus. ,,Zákazníci nejvíc oceňují, že se vyhnou pracnému nahazování inzerátů, focení, dohadování se s různými kupci nebo balení a posílání každé knihy zvlášť – o komplikacích s platbou ani nemluvě. Zásilku jednoduše odevzdají v nejbližší pobočce Zásilkovny, která ji na náklady Martinusu pošle do centrálního skladu. Velkou výhodou taky je, že nečekají, až se kniha prodá. Svou odměnu ve formě poukázky získají do pár dní od odeslání knih a svou knihovnu si tak rychle mohou doplnit o nové knihy.“

Knihovrátek průběžně zjišťuje reálný zájem o konkrétní tituly a tomu přizpůsobuje výkupní kritéria. To je zároveň důvodem, proč někdy konkrétní titul v daném momentu nevykupuje. ,,Nechceme, aby se kniha zase jen někam založila, chceme příběhy posunout dalším čtenářům, kterým udělají radost. Titul, který momentálně nevykupujeme, však může být za pár týdnů velmi žádaný, a proto ho do výkupu přidáme později,“ uzavírá Meško.

Velmi dobrou šanci na odkup mají i knihy, které jsou už vyprodané, a knihomolové je neúspěšně shánějí. Téměř polovina z vykoupených knih v Knihovrátku byly právě vyprodané tituly. Častokrát ve skladu nepobyly ani déle než čtyřiadvacet hodin a hned si našly nové majitele. Například Rychlé šípy Jaroslava Foglara, kompletní sérii Harrryho Pottera nebo Dějiny Vietnamu si někdo koupil ihned po přijetí do skladu.

Knihomolům záleží na osudu jejich knih

39% zákazníků knihkupectví Martinus uvádí, že má doma knihy s novějším datem vydání, které by chtěli posunout dál. Čtenářům a čtenářkám, kteří se rozhodnou, že chtějí v knihovně místo na nové knihy, pořád záleží na tom, jak jejich staré knihy skončí. ,,Měla jsem doma dvě knihy, které jsem si koupila, ale nesedly mi a nakonec jsem je ani nedočetla. Věděla jsem ale, že jsou kvalitní a že by jiné čtenáře mohly oslovit. Obě jsem poslala do Knihovrátku a dostala jsem poukázku, za kterou jsem mámě koupila dárek k narozeninám,“ popisuje svou zkušenosti zákaznice Dominika.

,,Celý proces odevzdání knih do Knihovrátku je velmi jednoduchý. Knihy jsem na webu Martinusu přidala do výkupního košíku a označila jejich stav podle toho, zda byly jako nové nebo mírně opotřebované. Po potvrzení objednávky jsem balíček přinesla na pobočku Zásilkovny, nadiktovala jsem kód, který mi přišel e-mailem, a to bylo všechno. Za pár dní mi přišla na e-mail poukázka, která měla ještě vyšší hodnotu, než jsem čekala. Jedna z knih, kterou jsem do výkupu poslala, byla přeřazená do lepšího stavu,“ vysvětluje zákaznice Kristína. Knihy, o nichž věděla, že už je nebude číst, se rozhodla vyměnit, protože by už jinak doma neměla místo na další knihy.

Pokud máte doma knihy, které by mohly potěšit někoho dalšího a vám uvolnit místo na nové příběhy, vyměňte je přes Knihovrátek i vy!


Přejít na komentáře (12)