Brány Skeldalu jako román

novinky

PR článek, 01.06.2016
Brány Skeldalu jako román

Brány Skeldalu jsou tuzemským fenoménem, trojdílnou počítačovou fantasy sérií her na hrdiny na jejímž prvním díle vyrůstala před dvaceti lety celá jedna generace hráčů. Designér všech herních titulů, Jindřich Rohlík, nyní přichází s Legendou o Rovenu, prvním dílem z velkolepé čtyřdílné ságy napsané právě podle původních Brán Skeldalu.

Dějištěm románu je hlavně magický ostrov Roven, země, na níž podle legend odpočívali bohové po té, co stvořili svět. Proto je prý dodnes země, voda i stromy prosycena jejich tvořivou silou – manou. Ohromná moc, která se na ostrově soustředí, však přitahuje nežádoucí pozornost.

Nechvalně proslulý válečník a pokud tomu věříte, tak také dědic dračí krve, Wahargem čeká v napjaté atmosféře, která prostupuje královským městem Moharn, na svoji popravu. Elvíra, čarodějka nesmírné krásy a neobvyklého nadání, je na nátlak královy zákonité manželky a čtyř oficiálních milenek vykázána od dvora. Filip, divadelní dramatik, arbiter elegantiarum a největší osina v zadku, jakou jste kdy potkali, má před premiérou.

Na světě byste jen těžko hledali nesourodější trojici, přesto se všichni tři poté, co je vyrazí ze slušné společnosti, sejdou na lodi postavené z neexistujícího dřeva a plující k ostrovu, který sice existuje, avšak pouze v legendách.

Jindřich Rohlík, který na svém opus magnum pracoval více než osm let, stvořil strhující román plný nadlidské síly, dávno ztracené magie a žalostné zbabělosti. Pokud navíc věříte, že zemřít se dá zábavným způsobem, pak také humoru.



Legenda o RovenuLegenda o RovenuJ. Rohlík

Brány Skeldalu jsou bez debaty nejslavnější počítačovou fantasy sérií, která byla vytvořena na územích České a Slovenské republiky. Na prvním dílu vyrůstala ke konci devadesátých let celá generace hráčů a kniha, kterou právě držíte v ruce, ...více


Komentáře (5)

Daydreamer
03.06.2016

Brány Skeldalu... :-). RPG, které mě opravdu chytlo! Nejprve jen jako demo - už ani nevím, v příloze kterého herního časopisu to bylo. Po jeho dohrání jsem okamžitě zakoupil plnou hru..:-). Pak tvůrci vypsali soutěž na tvorbu dungeonů a vzniklo několik pěkných "nadstaveb". Jako příklad uvádím až "děsivě" rozlehlou Magiku..:-).
P.S. Jestlipak "Legend of Grimrock" také vyjde jako kniha? :-) :-)

Radůz
02.06.2016

Brány Skeldalu byla velice povedená hra a člověk ji jen tak nedohrál. Hrál jsem ji, když jsem byl na střední a pamatuji si, že jsem ji sehnal v časopise Game4U. Asi si ji budu muset z nostalgie zase zahrát : ) Na knihu jsem zvědavej, přečtu si ji jen kvůli Branám.

yenda1
02.06.2016

Jindra Skeldal se o své univerzum pěkně stará. Při současném hraní Etrian Odyssey jsem si na první Brány nejednou vzpomněl. Pořád má své kouzlo.

LordSnape
01.06.2016

Nostalgie. Už jen kvůli ní si knihu pořídím. A také je prima prostě podporovat domácí autory fantastiky, když navíc na ní pracují osm let...

Ikkju
01.06.2016

To je fakt, pro mě to byly BS první software do mého prvního vlastního počítače, kupoval jsem je ve speciálce na fantasy věci (prodejna už tam dávno není, v malém městě to byl čin odvážný, ale ne moc životaschopný)

Hra byla úžasná, takový Dungeon Master po česku. Pařila ho dokonce malá sousedka, přistihnul jsem jí jak postavám převléká brnění: "tohle mu nesundavej, má největší obranný číslo", "jo, ale nesedí barevně ke kalhotům"