psavec psavec komentáře u knih

☰ menu

První miliarda je nejtěžší! První miliarda je nejtěžší! Honza Z Inizia (p)

Předem se omlouvám za obhroublé výrazy, ale Honza Nedvěd se s tím také nemaže. V knize vás briskně zasvětí, jak emočně ovládnout lidi, kteří jen zřídkakdy používají rozum. Naučí vás, jak tvořit americké prodejní trychtýře (funnels), které jsou sice cítit na míle daleko prohnilostí a umně předstíraným zájmem o blaho zákazníka; ale to vůbec nevadí, protože (dle mého názoru) generace cílových bezmozků zažívá opravdový boom a patří jí to. Nemají lézt na Facebook.
V knize najdete spoustu postupů jak přimět kretény a jiné přirozené tupce k nákupu. Dozvíte se kupříkladu, že prodáváte-li třeba za 499 Kč, zvýší se prodej díky umístění přeškrtnuté cenovky 5089 Kč. Naučíte se hrát lidem na emoce, sbírat kontakty za něco zdarma, napsat správně tzv. bumerangový e-mail. Naučíte se připravit upsell, a také že je dobré nastavit časově omezenou možnost nákupu. Honza vám vysvětlí, proč správný titulek inzerátu je 50% úspěchu. Vždyť i tuto samotnou knihu si pořídíte hlavně díky mistrovskému názvu (vymyšlenému vyloženě pro debily)!
Když si najdete na Googlu Honzovu firmu INIZIO (kniha je reklamou na Konverzky, které spadají pod INIZIO), zjistíte sice, že má především negativní reference (v obou záznamech), ale po prozkoumání referencí objevíte, že ty negativní v podstatě všechny napsali idioti, kterým vadí vlezlá reklama na INIZIO, a kteří vůbec netuší, že veškerá reklama na internetu lze jednoduše vypnout nainstalováním doplňku do prohlížeče, takže kopají do Honzy kvůli jeho dokonalé reklamní strategii na Youtube, na Facebooku a dalších kanálech, která je po přičichnutí k INIZIU totálně zahltí.
Honza dokonce posílá i spoustu dopisů poštou! Jsou psané úplně jinak, než je zvykem a pobaví. Objednat se ty služby ale nedají, to bych musel v jednom kuse zvracet. Pozitivní reference každopádně potvrzují, že to funguje a INIZIO dokáže významně zvýšit prodeje. Osobně když narazím na trychtýř, samozřejmě okamžitě zdrhám, ale mám z toho pokaždé špatný pocit, že mě má zase někdo za pitomce.
Chcete-li vytřískat hodně peněz na pitomcích, knihu vřele doporučuji. Já trychtýře z principu odmítám podle tohoto návodu tvořit, protože mi to přijde nefér vůči všem imbecilům, kteří na trychtýř naletí a hlavně proto, že jsem taky pitomec a imbecil, když tento styl prodeje sveřepě odmítám aplikovat.

26.12.2021 4 z 5


....a zeptala se Hmota: Proč jsem? ....a zeptala se Hmota: Proč jsem? Stanislav Vyskočil

Pan Vyskočil je nadějný český Dawkins. Na rozdíl od Dawkinse, který ve většině svých knih potřebuje alespoň 300 stran pro sebevyjádření, pan Vyskočil vše dokázal zhustit do osmdesáti stran, takže knihu zvládne přečíst i příležitostný čtenář. Vše je napsáno srozumitelně a věcně, byť trochu postrádám určitou linii.

Otázkou je: Komu je kniha určena? Jako shrnutí pro již "osvícené" je dobrá. Jako prostředek k osvětě nemocných je až příliš racionální. Člověka silně nakaženého parazitickým memem jen horko těžko může oslovit. K tomu by bylo zapotřebí pracovat především s emocemi.
Ale jak to udělat? Jak vmísit do procesu poznávání reality i emoce? Na tuto otázku zatím neznám odpověď. Vím jen, že tak jako si tělo tvoří imunitu vůči mikroorganizmům, podobně je zapotřebí chránit i mozek vůči parazitickým memům.

Tato kniha zapadla bez povšimnutí, což mne velmi mrzí. Přál bych si, aby knihy s podobnou tématikou byly schopné strhnout na sebe pozornost, protože čtení o podstatě nebo smyslu života pomáhá budovat duševní rovnováhu a umožňuje zlepšovat psychickou imunitu proti nebezpečným memům, kterými jsou třeba náboženské nesmysly, extrémismy a jiné ismy.
Pan Dawkins má výhodu v tom, že se psaní věnuje na plný úvazek. Je vidět na veřejnosti, strhává pozornost, provokuje (vyvolává emoce).
U pana Vyskočila ticho po pěšině. Osobně to chápu, také mám plné ruce práce a starostí o rodinu. Na poznávání zbývá tak málo času. Jen říkám, že je to škoda. Máte velký rozhled a umíte pracovat s fakty.

Člověk od přírody potřebuje vyplnit své prázdno něčím smysluplným, jinak se myšlenkový prostor zaplní sám - čímkoliv, co je po ruce.
Věda má velkou výhodu v tom, že stojí na pevných základech. Světonázor budovaný na pilířích vědy je stabilní, jenže neumí dávat životu rozměr a smysl.
Na opačné straně spektra máme slepou víru, plovoucí na strachu a naději. A uprostřed té změti memetického chaosu se válí laxní filozofie, která také nedokáže vyvolat silné emoce.
Osobně věřím, že filozofičtí buditelé mají šanci významně ovlivňovat společenskou rovnováhu (pozitivním směrem) - alespoň pokud ovládnou i marketingovou stránku svého poslání. Lidé dnes mají tolik podnětů a lákadel. Je v podstatě nemožné zaujmout masy a propagovat myšlenky pomocí racionálních argumentů. Na prvním místě musí být emoce.

23.05.2018 4 z 5


Od nuly k jedničce Od nuly k jedničce Peter Thiel

Od nuly k jedničce je nejen zajímavou příručkou pro potenciální investory (lidé, kteří nemají zkušenosti s investováním, ale potřebují někam vhodně zainvestovat své nevyužité miliony), ale také pro podnikavce, kteří chtějí načerpat odhodlání k bourání zažitých konvencí a ke hledání dosud skrytých tajemství a příležitostí. Budete-li číst knihu příliš rychle, začnete si možná myslet, že se autor snaží oslovit jen budoucí Gatese, Zuckerbergy, Musky, Jobse. Mnoho myšlenek z knihy lze však aplikovat i v životě běžného podnikatele či živnostníka. Knihu doporučuji, jen si od ní neslibujte
nic víc, než zajímavé čtení, krátkodobé navýšení bojovného odhodlání změnit svět a pár dobrých myšlenek.
Co se týče myšlenky autora, že konkurenční trhy zabíjí firmy a jsou tedy pro firmy škodlivé a mnohem lepší je přeměnit firmu v monopol, tak s tím souhlasím, jen bych dodal, že pro koncové zákazníky je umírání a skomírání firem skvělé. Díky konkurenčnímu boji se drží nízko ceny a je neustálá snaha udělat vše lepší - konkurenceschopnější. Pokud by v každé oblasti měl být jen nějaký gigantický monopol bez konkurence, byla by to hotová katastrofa. Google je naprosto výjimečný monopol, protože je to velmi mladá firma. Dokáží ale udržet stejného ducha i daleko v budoucnosti? Pochybuji. Takže suma sumárum v tomto autor dle mého názoru šlápnul vedle.

11.01.2017 4 z 5


Racionální optimista Racionální optimista Matt Ridley

Toto čtení nedoporučuji chronickým negativistům, pesimistům, apokalyptickým prorokům a jiným temným hlavám. Mohlo by se stát, že ztratíte spálenou půdu pod nohama. Autor vás totiž zdatně vyvede z mnoha omylů. Tedy pokud si nedáte klapky na oči a neschováte se do slonovinové věže běžných dogmatických názorových proudů. Vše v knize je podloženo pádnými argumenty i bohatými odkazy na zdroje informací. Nenarazil jsem na žádné věci, které bych byl schopný vyvrátit. Myšlenky autora a lidí, kteří mu pomohli toto dílo přivést na svět, jsou překvapující (až šokující) a co je hlavní, jsou smysluplné, povzbudivé a velmi inspirují.
Historické souvislosti týkající se podstaty úspěchu civilizace jsou podány čtivě a srozumitelně, byť se v textu často objevují i slova poměrně vzdálená běžnému jazyku. Pro mě je kniha Racionální optimista pecka, pro kterou musím vyhradit ve své knihovničce zvláštní místo.
Znáte-li nějakého politika, který má vůli dělat něco k lepšímu, doporučte mu tuto knihu. Je jasné, že jen málokdo se poučí z historie, nicméně za pokus to určitě stojí. Stádovitost nad kritickým myšlením sice převažuje, ale může se to jednou třeba právě díky těmto knihám změnit.

18.11.2013 5 z 5


Konec prokrastinace Konec prokrastinace Petr Ludwig

Jedna z mála "self-help" knih, kterou stojí za to nejenom přečíst, ale i naučit se ji celou nazpaměť, abyste ji dokázali komukoliv kdykoliv odvyprávět. Počkejte, vlastně žádnou další knihu, která by za tu námahu stála neznám! A to se v tomto typu literatury válím již od roku 2007. Doufám, že alespoň něco z knihy časem prosákne do našeho "výukového" systému.

11.11.2013 5 z 5


Dotek Midase Dotek Midase Robert T. Kiyosaki

K této knize, která je určena podnikatelům, jsem po zkušenostech s knihami typu "Bohatý táta, chudý táta" přistoupil velmi obezřetně. Jde však o skvělé motivační čtení s několika zásadními myšlenkami, které skutečně mohou po jejich pochopení a začlenění do života znamenat zásadní změnu (například když pochopíte, že se vám výrazně zlepší koncentrace, když vám jde o život (a v podnikání jde o život!)).
Nebo mě zaujalo, že Trump dokonce na str. 84 uvádí na pravou míru představu o tom, kdo je člověkem z kvadrantu B. Podle něj je to podnikatel s více než 500 zaměstnanci. Líbí se mi upřímnost, s jakou autoři tentokrát píší. Snadno díky tomu čtenář pochopí, že je kniha především dovedně sestavenou reklamou na značky Trump a Rich Dad Company.
Kdo je podnikatelem kvadrantu B myslím Kiyosaki ve svých knihách neuvádí a nechává čtenáře věřit, že se mohou brzy (v řádu několika let) dostat do kvadrantu B.
Došlo mi, že i přesto, že se jen mizivé procento lidí může dostat do B a I, stojí za to snažit se tam dostat. Je to stejné jako s vírou. Víte, že i kdyby po smrti bylo možné existovat ve formě nějaké energie, nebo se převtělit, v žádném případě už byste to nebyli vy, protože vše co vás dělá vámi je dáno miliardami neuronových spojů ve vaší hlavě a ty nemohou přežít. Stejně tak víte, že se jen těžko můžete stát velkým podnikatelem, ale přesto se o to stále neúnavně snažíte - důvodem může být i to, že vám to pomáhá udržet se v pohodě přinejhorším tam kde jste. Dotek Midase považuji za skvělou ekonomicky-náboženskou knihu, která vás může (ale nemusí) přiblížit na dotek k zázrakům.

24.06.2013 3 z 5


Chování zákazníka Chování zákazníka kolektiv autorů

Chování zákazníka se zdá být nevyzpytatelné, přesto existují metody, jak odhalit určité obecné zákonitosti. Konkrétně například objevíte, proč je dobré dostat zákazníkům do hlavy značku nebo jak získat důvěru. Informace uváděné v knize jsou podpořené statistickými průzkumy. Osobně bych se sice neodvažoval určovat konkrétní důvody preferencí zákazníků (z mé zkušenosti jsou zákaznici vedeni spíše generátorem náhodných emočních čísel), ale pro klid duše se vždy nějaké vysvětlení hodí. Kniha je určena spíše specialistům na prodej ve velkém.

10.03.2013 3 z 5


Ovlivňování reality 1 - Prostor variant Ovlivňování reality 1 - Prostor variant Vadim Zeland

Autora obdivuji za schopnost psát v několika dílech naprosto přesvědčivě a strhujícím způsobem úplně o ničem. Vystihuje dokonale základní rysy vesmíru - ten je také takové velké nafouknuté nic. Možná právě to je duchovní podstatou duchovna - nic, prázdno a přesto plno. Pro čtenáře, kteří hledají perfektní únik, mohu všechny díly vřele doporučit. Čtenářům, kteří hledají užitečné a použitelné informace doporučuji zajít spíše do technické knihovny. Cokoliv tam najdete bude stokrát užitečnější.

10.03.2013 1 z 5


Bohatý táta, chudý táta - Co bohatí učí svoje děti a chudí a střední vrstvy ne Bohatý táta, chudý táta - Co bohatí učí svoje děti a chudí a střední vrstvy ne Robert T. Kiyosaki

Pokud již máte desítky milionů, pak můžete začít žít podle Kiyosakiho - nakupovat nemovitosti a pronajímat je, budovat firmy a prodávat je a podobné věci. On sice radí, že to jde i s půjčkami, jenže už nikde nepíše, co vlastně půjčka ve skutečnosti je. (Půjčka je tunelování budoucnosti - přenášení dluhu (úroků) na další generace. Jednoduše řečeno legitimní sprosťárna největšího ražení.)

Kniha je únik (úlet) od reality a neměl by ji nikdo brát vážně. Můžete se potom roky snažit od rána do noci, jenže žádným úsilím toho o čem autor bájí nedosáhnete. Ve hře jsou totiž ještě takové věci jako klíčové dovednosti získané v dětství (třeba sebedisciplína, vysoká inteligence, cílevědomost...), náhoda, dobré známosti (což je převlečená náhoda), být ve správný čas na správném místě (náhoda), schopnost rozpoznávat příležitosti (z praxe musím přiznat, že je to jako snažit se uhodnout číslo v ruletě) a stovky dalších vlivů.

10.03.2013 1 z 5


Štíhlý a inovativní podnik Štíhlý a inovativní podnik Ján Košturiak

Knihu si přečtěte v případě, že podnikáte. Jde o velmi cenný zdroj informací z praxe. Jedním z autorů je majitel na české poměry neuvěřitelně úspěšné společnosti Linet. Ústředními tématy jsou inovace s cílem udržení konkurenceschopnosti, umožnění rozvoje ve velkou organizaci a dosahování rovnováhy. Je až neuvěřitelné, jak daleko dospěli v Linetu v otázkách principů etiky, spolupráce stylem výhra-výhra a v dalších zákonitostech. V Linetu již dávno pochopili, že firma je živý organizmus s vlastní "DNA". Kniha je de-facto náhledem do principů vytváření kvalitní podnikové "DNA".

05.03.2013 4 z 5


Kniha o mužství Kniha o mužství Steve Biddulph

Zajímavý pokus o navrácení důstojnosti mužské části populace.

26.02.2013 3 z 5


Medonosný marketing Medonosný marketing Vladimír Kuchař

Některé postupy z té knihy používám a celkem to funguje. Pět hvězdiček však nedám, protože mám pocit, že jsem se větší měrou nechal chytit na lep medového názvu knihy, než že by to byl až takový zázrak.

26.02.2013 3 z 5


Ekonomie dobra a zla Ekonomie dobra a zla Tomáš Sedláček

Nejvíce vám tato kniha dá, když díky ní objevíte, jakým způsobem nalákat čtenáře a vyvolat v nich potřebu mít vaší vlastní knihu. Pak můžete poskládat dohromady jakýkoliv text v délce kolem 273 stran a prodat jej v neuvěřitelném nákladu. Záleží jenom na tom, jak dobře umíte nainstalovat lidem potřebu a víru do hlavy. (Potřebu mít vaší knihu a víru, že jste osobnost, která má co předat. Je jedno, že z ní čtenáři žádný hmatatelný užitek mít nebudou. Knihy se přece tisknou především proto, aby se prodávaly.)

26.02.2013 2 z 5


Čtyřhodinový pracovní týden Čtyřhodinový pracovní týden Timothy Ferriss

Knihu bych zařadil do žánru Byznys sci-fi, kam patří například knihy od Kyosakiho. Pokud čtenář podniká, může v knize objevit pár věcí, které mu třeba i trochu pomohou. Chcete-li si dobře počíst pro odreagování, potom knihu doporučuji. Pokud však hledáte informace, které by vám skutečně mohli pomoci, začněte místo podobných knih raději studovat odbornou literaturu. Užitečný obsah z této knihy by se dal sepsat na dvě strany. Řadu věcí jsem vyzkoušel a bylo to zajímavé, nicméně pro naše prostředí zdaleka ne ideální. Ještě taková malá technická poznámka na okraj: Budete-li si najímat zahraniční pracovníky, stáváte se automaticky plátci DPH (což v knize zapomněli uvést), tak abyste se nedivili, že vám zpětně berňák dopočítá třeba i pár set tisíc na dani.

23.02.2013 1 z 5


Kosmický had Kosmický had Jeremy Narby

Zábavné a navenek mysteriózní čtení. Autor je vědec, který zoufale hledá racionální vysvětlení toho co zažil a viděl v Amazonii při požití halucinogenu. Doporučuji čtenářům, kteří se nebojí nahlédnout pod povrch reality. Věříte, že to co vidíte, je skutečné? Ale co vlastně vidíte? Je skutečné i to, co uvidíte po požití halucinogenu? Halucinace nejsou mlhavé nejasné obrazy, ale působivé a od reality nerozpoznatelné. Je skutečné to, co vidí (či vnímá) člověk s poruchami synaptických spojení v mozku?

22.01.2013 4 z 5


Myšlením k bohatství Myšlením k bohatství Napoleon Hill

Kdybych měl možnost hodnotit Myšlením k bohatství před pěti lety, kdy jsem to četl poprvé, dostala by pět bodů a samou chválu. Postupem času, kdy jsem začal víc číst, víc se snažit a aktivně na sobě pracovat, mi došlo, že tahle kniha je nehorázný brak. Ale to jsem tenkrát vůbec nemohl tušit. Jeden bod musím dát za přesvědčivost.

22.01.2013 1 z 5


Láska, vztahy a přátelství Láska, vztahy a přátelství Don Miguel Ruiz (p)

Krásné a nesmírně naivní čtení. Snová realita vytržená z kontextu brutálního všedního života. Přesto jsem knihu četl už třikrát. Po návratu od snění zpět do reality ve vás totiž zůstane příjemný pocit, iluze spasení a zklidnění.

22.01.2013 4 z 5


Jak prodat neviditelné Jak prodat neviditelné Harry Beckwith

V knize "Jak prodat neviditelné" mě zaujala řada věcí. Některé zde uvádím. Knihu je však zapotřebí pro pochopení těchto z kontextu vytržených postřehů přečíst. Podnikáte-li v poskytování služeb, určitě se vám investice několika hodin do této knihy vrátí.

Pokládejte si otázku: "V čem jsme dobří?" A to propagujte, na to se soustřeďte.
Zjistěte, co klienti opravdu kupují (často spíše zážitek než produkt).
Vašimi konkurenty mohou být i zákazníci (nikdy nepomlouvejte konkurenci; nabídněte službu tak, aby zákazníci nakonec nekupovali jinde nebo si nevyrobili vše sami).
Je potřeba neustále inovovat.
Marketing služeb je soutěž v popularitě (lidé chtějí, co je in, cool).
Nečekejte, až bude váš produkt dokonalý. Pustťe jej do světa hned. Konkurence také neotálí.
Důvody zákazníkova výběru bývají často založeny jenom na „protože se mi to líbí“.
O službě vždy mluvte pravdu, i když bolí (zákazník nechce být podveden či si vytvořit očekávání, která nesplníte).
Odlište se a poukažte na to.
Neplýtvejte časem zákazníků nezáživnými texty a klišé.
Zákazníky přesvědčíte spíše svým vystupováním, než tím, jak jste dobří v tom, co děláte (nemají čas dopodrobna zkoumat, jste-li opravdu dobří).
Značka znamená urychlení (zákazník v uspěchané době důvěřuje kvalitě značky před noname výrobky).
Nesnažte se skrýt malou velikost, ale naopak ukažte její výhody (pružnost, individuální přístup).

10.10.2012 4 z 5


Podnikatelský mýtus Podnikatelský mýtus Michael E. Gerber

Kdo a proč zakládá firmy?
Většinu firem zakládají v podnikatelském záchvatu „technici“. Tímto výrazem jsou zde myšleni například účetní, kadeřníci, programátoři, instalatéři, architekti, prodejci, … Většinou dělají svou práci dobře, ale pro někoho jiného a to bývá často jedním z hlavních důvodů, proč se rozhodnou „podnikat“.
Osudným se jim stává fatální předpoklad, že „Pokud rozumíte technické práci, rozumíte celému podniku, který se touto technickou prací zabývá.“
Tento předpoklad je naprosto mylný a bývá jednou z nejčastějších příčin kořene krachu malé firmy.
Lidé, kteří se stanou obětí tohoto fatálního předpokladu, se od představ, kdy doufali, že je podnikání osvobodí, propadají k zotročení...

http://www.filosofie-uspechu.cz/podnikatelsky-mytus-michael-gerber/

07.10.2012 5 z 5