Nibiru Nibiru diskuze u autorů

☰ menu

Alois Jirásek

No asi budu jedna z mála čtenářek A. Jiráska, kdo na něj rozhodně nadávat nebude. Přečetla jsem všechny jeho knihy v rámci "povinné" literatury a rozhodně si nemyslím, že jsou špatné. Některé jsem dokonce zhltla, protože se mi líbily (Temno, Proti všem, Skaláci).
Považuji ho za významného českého spisovatele. Z jeho knih dýchá ryzí vlastenectví, jsou tam i vášně, boj dobra se zlem, a to vše na pozadí historických událostí.

17.02.2017


Sherrilyn Kenyon

Autorku jsem objevila náhodou přečtením její knížky Rytíř mnoha srdcí a její romance ze středověku mě docela pohltily. Její hrdinové jsou velmi sympatičtí a dobře vykreslení a její knížky se moc dobře čtou, nejsou křečovité, děj dobře plyne a nutí Vás číst stále dál a dál, prostě tak jak to má u dobré knížky být, a je jedno, jakého je žánru.

17.09.2016


Otomar Dvořák

Otomara Dvořáka obdivuji pro skutečně široký okruh znalostí a vědomostí o zajímavostech a skrytých faktech naší české historie, i té nejdávnější, a pro poutavý způsob sdělení, jež nabízí ve svých knížkách, které se touto tématikou zabývají.
Osobně mohu hodnotit pouze literaturu faktu,protože beletrii moc nečtu, a ty jeho knihy stavím u sebe na čelní místo, pokud jde o čtivost, poutavost a neotřelé hypotézy, které v nich nabízí.
Patří zkrátka k mým nejoblíbenějším autorům této literatury a jeho knížky si ve své knihovně hýčkám.

03.01.2015


Heather Graham Pozzessere

Tuto spisovatelku historických romancí jsem si sice dala mezi oblíbené, ale mezi jejími knihami jsou dost propastné rozdíly, co se kvality týče. Některé knížky jsem doslova zhltla (např. série Vikingové), ostatní jsem vůbec nedočetla kvůli doslova debilitě hlavních hrdinů, většinou bohužel ženských postav, a to je škoda. Protože v životě většinou bývá chytřejší a důvtipnější vždycky žena:-)) Ona je ta, co otáčí krkem mužovy hlavy:-))). Mám ráda charakterní, odvážné a byť i citově oddané, tak rozhodně ne hloupé hrdinky, což její bohužel často jsou.....

13.08.2014


Jaroslav Foglar

Jaroslav Foglar pro mě znamená dětství s dobrodružstvími party správných chlapců z klubu Rychlých šípů.
Jarka Metelka byl moje první dětská knižní láska:-)) Nádherně tajuplné a napínavé příběhy ze Stínadel. Díky za ty krásné dětské chvíle strávené s Vašimi knihami, kdy mi srdce bušilo až v hrudi, když jsem četla o záhadě hlavolamu a dalších dobrodružstvích!

06.08.2014


Eduard Štorch

Jeho příběhy z doby lovců mamutů jsem hltala. Do dneška si pamatuji jména jeho postav: Kopčem, Mamutík, Veverčák....

06.08.2014


Jules Verne

Spisovatel-vizionář, který o staletí předběhl svou dobu, podobně jako geniální Leonardo Da Vinci.

06.08.2014


František Běhounek

Český autor, ale psal výborné dobrodružné knížky, četla jsem ho společně s mayovkami a verneovkami v dětsví a dospívání.

05.08.2014


Karel May

Mayovky mě provázely celým dětstvím a byly pro mě ztělesněním odvahy, dobrodužství, exotiky, smyslu pro čest a spravedlnost, díky postavám Vinnetoua, náčelníka Apačů a jeho bílého "bratra" Old Shatterhanda, Drtící pěsti.
Děkuji, pane Mayi, že jsi mi v době mého dětství ukázal očima těchto charismatických hrdinů, jak by se mělo správně žít!

05.08.2014


Gabriele Marie Schuster

Nesouhlasím s charakteristikou, která o autorce říká, že píše podle klišé.
To by se mohlo říct o x ostatních autorkách romanticko-historické literatury, protože přece hlavní zápletka je vždy o tomtéž: velká láska, která nakonec překoná všechny nástrahy a jednou je to osudem pronásledovaný hrdina, jindy zase hrdinka.
Nevím, proč si někdo dal tu práci, shazovat autorčino spisovatelské umění takovým "divným" způsobem, jako že Moba má "výkonnou" překladatelku z němčiny. Já bych naopak řekla, že její knihy jsou přeloženy mistrně, protože dobře vystihují citové dilema a vnitřní boj, který hrdinové jejich knížek svádějí, než si konečně přiznají či uvědomí, že proti osudové lásce se bojovat nedá.
A fakt, že je v Německu nejvíce prodávanou autorkou této literatury asi svědčí o tom, že čtenářky mají o jejích spisovatelských kvalitách jiné mínění, než "chytráci" u nás, kteří ji takto negativně zařadili.
Pro mě je to jednoznačně jedna z nejlepších autorek tohoto oddychového žánru.

03.08.2014


Richard Stanley Francis

Knihy Dicka Francise mě provázely dospíváním a léty, kdy můj čtenářský duch ještě nebyl tak úzce vyhraněn. Všechny detektivky, které napsal a které jsem četla, se mi velmi líbily, byly inteligentní, vzrušující a také mě oslovilo prostředí dostihů a zákulisních machinací s tímto světem spojených. Prostě byl to jiný typ detektivky, než je známé klišé: Vražda ve městě, kriminalista, odhalení.
Tady se většinou ústřední postava stává chtě nechtě detektivem a je přímo či nepřímo také do děje vtažena.
V tom spatřuji originalitu Francisových knih.

24.06.2013


Edgar Cayce

Ano, tento člověk byl vskutku fenoménem, který daleko předčil svoji dobu a ani soudobá věda neumí jeho léčitelské (ty jsou nezpochybnitelné), jasnovidecké schopnosti vůbec vysvětlit. Zajímavé jsou hlavně jeho informace o dávných civilizacích a třeba o Atlantidě, kdy zachází do nesmírných podrobností při líčení života v této (dosud) bájné a neobjevené zemi.

14.06.2013


Catherine Coulter

Tato autorka nepíše špatně, ale je propastný rozdíl mezi kvalitou jejích knih, pojednávajících o raném středověku a viktoriánské Anglii. U mě rozhodně vítězí ty první, tedy z dob Vikingů a středověku. Mají spád, jsou dynamické, vášnivé, syrové.
Knížky, pojednávající o romancích z 19. stol. jsou takové dějově plytké, hrdinové jsou nevýrazní, dialogy vágní. Možná je to nekvalitním překladem, nedokážu to posoudit. U mě jednoznačně vítězí romance z doby Vikingů a série Písní (snad s výjimkou Písně válečníka, ta se moc nepovedla).

11.06.2013


Arnošt Vašíček

Arnošt Vašíček je takový český Erich von Däniken, také cestuje po světě a poznává záhady na vlastní oči.
Jeho knihy jsou velmi poutavé, i když většinou nenabízí žádná vysvětlení.
K mému komentáři ještě přidám velmi pozitivní osobní zážitek, kdy jsem mohla navštívit přednášku pana Vašíčka a odnesla jsem si ty nejlepší dojmy. Vyprávění "na živo" je přece jenom o level výše, než řádky čtené v knize, a musím všem zájemcům jenom doporučit, protože tak jako pan Vašíček poutavě píše, stejně poutavě a spatra vypráví o všech těch úžasných tajuplných věcech mezi Nebem a Zemí, o záhadách, jejichž pozadí většinou sám osobně prozkoumal a také zadokumentoval.
Takže, vážení čtenáři, budete-li mít možnost, nenechte si osobní setkání s panem Vašíčkem rozhodně nechat ujít, stojí to za to!

05.06.2013


Vladimír Liška

Ano, píše hodně poutavě a nabízí originální hypotézy, žádná klišé.

03.06.2013


Eva Kačírková

Dle mého názoru jedna z nejlepších českých spisovatelek detektivek tzv. socialistické éry. Její příběhy se neodehrávají jenom u nás, ale i v jiných zemích, a o to tehdy, když je člověk četl, působily exotičtěji. Píše zvláštním poutavým stylem, který je jedinečný.
Člověk to ocení až po přečtení více jejích knih.

03.06.2013


Lisa Kleypas

Na této autorce se mi nejvíce líbí, že dokáže skloubit humor, romantiku a erotiku v knížkách do působivých příběhů, které se čtou jedním dechem. I když je to červená knihovna, jsem schopna její knížku přečíst za den, což se mi u jiných spisovatelek tohoto žánru moc často nestává. Dokáže vzrušujícím a velmi sympatickým způsobem rozehrát celou škálu pocitů, které zažívají hlavní hrdinové či hrdinky při svých vzájemných erotických třenicích a namlouvání.

30.05.2013


Bertrice Small

Měla jsem možnost číst několik knížek této autory, ale ani jednu jsem nedočetla, protože mi na rozdíl od ostatních komentářů zde tato autorka nepřipadá ani poutavá, ani vtipná, ani romantická. Její dějové linie jsou slátané, děj není záživný a připadá mi takový jakýsi vyumělkovaný, nepřirozený, stejně jako dialogy účinkujících protagonistů. Líčení "erotických" scén je kapitola sama pro sebe, byla jsem spíše znechucena než nažhavena, na spisovatelku jako je např. Lisa Kleypas nebo Sylvia Day prostě tato dáma nemá.
Rozsáhlé dějepisné komentáře nepotřebuji, když čtu romantickou literaturu. Upřímně nechápu, proč jsou její knížky tak drahé, já jsem se jich rychle zbavila.

17.05.2013


Ivo Wiesner

Řekla bych, že je to takový český Däniken nebo Sitchin, ale v tom nejlepším slova smyslu. Jeho knížky mě doslova nadchly, mají úžasnou hloubku, až to mrazí. Autor používá pro své teorie metodiku systémové analýzy a to má svou logiku.
Dává trochu jiný pohled na dávnou minulost lidstva, tak dávnou, že se jí nezabývá žádné oficiální vědecké odvětví, protože existuje pouze v podobě mýtů a legend anebo je dnes hluboko utopená v mořích a oceánech či pod ledem Antarktidy.
Každopádně velmi poutavé a poučné čtení a také si autora velmi vážím za to, že to byl ceněný a velmi erudovaný vědec, který získal mnoho patentů. Je velká škoda, že už není mezi námi, protože mohl vytvořit mnoho dalších zajímavých a poutavých knih.

17.01.2013


Jiří Wojnar

Přečetla jsem všechny jeho knihy, které byly u nás vydány a musím říct, že v mnohém originalitou a logikou názorů předčil i mého oblíbeného E.von Dänikena, a to je co říct. Vůbec velmi zajímavá je myšlenka, jak to bylo s postavou J.Nazaretského a jeho ukřižováním - církev by v jiné době označila jeho knihy za kacířské a jeho samotného by nejspíš upálili na hranici. Ale ve mně a vůbec v každém zvídavém a neprostoduchém čtenáři musí tento autor vyvolat spontánně spoustu úvah a otázek, které si člověk začne klást. Ateistům se zde otvírá obrovský prostor pro úvahy no a věřící -------ty zřejmě nezviklá nic, protože víra nepotřebuje důkazů. To je její síla a zároveň slabina.

03.04.2012