Proč děti neprospívají

kniha od:


KoupitKoupit eknihu

2.vydání Cenná inspirace pro učitele a všechny pedagogické pracovníky. Jaké příčiny mají strach, nejistota a nuda, které děti zažívají ve školách, a k čemu to vede, popisuje významný pedagog John Holt. První vydání této knihy vyšlo ve Spojených státech v roce 1964, rozšířené a doplněné vydání v roce 1982. Více než milion prodaných výtisků v polovině šedesátých let a pozdější překlady do patnácti jazyků svědčí o tom, že základní téma této knihy – strach, nejistota a obavy, které děti prožívají ve školách, a důsledky, jaké to má na jejich schopnosti a ochotu učit se – se dotýká nejen obrovského množství rodičů a učitelů v anglicky mluvících zemích, ale je nesmírně aktuální i v našich podmínkách. Kniha je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola s názvem Strategie popisuje způsoby, jakými se děti vyrovnávají s požadavky, které na ně škola klade. Druhá kapitola Strach a neúspěch se zabývá působením strachu a pocitů selhání na psychiku dětí. Třetí rozsáhlá kapitola Skutečné vzdělání zkoumá rozdíly mezi tím, co děti ,,mají umět” a tím, co je opravdu zajímá a znají ve skutečnosti. Čtvrtá kapitola Jak školy selhávají analyzuje způsoby, kterými školy podporují negativní dopady zavedeného způsobu výuky na žáky. V závěrečném Shrnutí se autor snaží formulovat obecné závěry vyplývající z předchozích kapitol....celý text

https://www.databazeknih.cz/img/books/11_/111078/proc-deti-neprospivaji-111078.JPG 4.613
Žánr
Psychologie a pedagogika, Rodina
Vydáno, Stehlík
Orig. název

How children fail, 1964

více informací...
Nahrávám...

Komentáře (3)

Kniha Proč děti neprospívají

Přidat komentář
Denika
24.07.2016

Skvělá kniha, která otevírá oči. Autor citlivě podává problematiku zastaralého školství, zkostnatělého způsobu výuky i přístupu k dětem. Tradiční školní výuka podrývá sebevědomí těm nejmenším, a to mnohdy nenapravitelně. Na mnoha příkladech je vysvětleno, jak děti uvažují a jak nakládají s problémy, které mají vyřešit. Poutavé čtení doplňuje spousta autorových zkušeností, rad a poznatků - střízlivých a objektivních. Není co vytknout. :)

„Není žádný rozdíl mezi žitím a učením… je nemožné, zavádějící a škodlivé přemýšlet o nich odděleně.“

Matematicka
24.05.2016

Pro mě kniha poctivého učitele i člověka, který hledá pro děti to nelepší. Jak jim to dát? V prostředí tradičních škol John Holt přes veškeré úsilí cestu nenašel, proto se přiklonil k domácímu vzdělávání. Ne ve všem s ním souhlasím a ne vše mohu a chci uplatnit v praxi, ale jeho myšlenky stojí za přečtení a zvážení a jsou velmi inspirativní. Kniha, ke které se ráda vracím.
"Jednou z věcí, kterou pozorujeme u našich inteligentních dětí, je to, že jsou silně zaujaté životem. Ráchel, Pat, Elaine, Garry, to jsou všechno snílkové. Ale Barbara, Betty, Maria, Ralph a Hal se od světa nevzdalují, přijímají ho. Uvažovali jsme jednou o milostném poměru k poznání. Zdá se, že tyto děti milují život. Vzpomeň si, s jakým gustem Betty, Barbara nebo Sam vyprávějí i tu nejjednodušší historku ze svého života.
Inteligentní děti se chovají tak, jako by si myslely, že svět má nějaký smysl. Porovnávají svoje nápady a myšlenky se zdravým rozumem, zatímco jiné děti, které neočekávají, že by odpovědi měly mít nějaký smysl, které nevědí, co smysl je, nevidí žádný důvod k tomu je prověřovat, nevidí žádnou možnost jejich prověřování. A přesto ten základní rozdíl může být ještě hlubší. Zdá se, že ty děti, které považujeme za inteligentní, mají pocit, že ke světu lze mít důvěru, dokonce i tehdy, když nedává žádný smysl, že dokonce i tehdy, když mu nerozumíš, můžeš si být zcela jistý, že se nechystá zkoušet na tebe nějaké špinavé triky. Jak duchovně blízké je to Einsteinově poznámce: „Nemohu uvěřit tomu, že by Bůh hrál se světem kostky.“"


blimba
31.03.2013

John Holt je propagátorem domácího vyučování. Jeho poznámky učitele na mnoha prestižních školách člověka přivedou k odpovědi na otázku Proč asi školy nefungují....To co platilo před 50. lety v USA a 20 lety unás je bohužel aktuální stále...reforma školy se nekonala.