O kvantech energie, molekulách a vesmíru

nehodnoceno
O kvantech energie, molekulách a vesmíru https://www.databazeknih.cz/img/books/12_/129974/o-kvantech-energie-molekulach-a-vesmiru-129974.jpg 0 0 0

Počátkem dvacátého století došlo ve fyzice k revolučnímu převratu objevem zákona o kvantování energie. Tento objev měl dalekosáhlé důsledky pro lidské poznání přírody a pokročilé technologie. Svědčí o tom například objevy nových zdrojů záření - maserů nebo laserů, progresivních metod laserové separace izotopů, ale i vzrušující objevy složitých chemických sloučenin v mezihvězdném prostoru, kosmických maserů nebo vesmírných objektů pohybujících se rychlostí blízkou rychlosti světla - kvasarů. S použitím kvantových efektů se v současné době hledá nový vesmírný objekt - černá díra, byl realizován kvantový standard času a délky. V knize jsou vysvětleny principy a metody, použité při studiu těchto problémů. Zejména je to metoda spektroskopie molekul, která studuje kvantové přechody mezi energetickými hladinami vibrace a rotace. Jsou rovněž popsány důsledky těchto objevů pro budoucí technologie a další směry studia chemického složení a struktury vesmíru.... celý text