Jak se vyrábí sociologická znalost
Miroslav Disman
S chutí, s humorem a s hlubokým porozuměním napsaná metodologická učebnice. Metody sociálního výzkumu, obvykle nezáživný a často obávaný předmět studia, se díky této knížce staly pro celé zástupy studentů (a učitelů) nejen srozumitelnými, ale také zábavnými a zajímavými.
Přidat komentář
Disman předkládá téma statistiky velice stravitelně, zvlášť pro studenty humanitních oborů. Doporučuji, dost jsem využívala při studiu.
Výborná knížka, když člověk začíná studovat sociologii a přidružené obory a potřebuje se zorientovat v metodologii výzkumu.
Nejlepší odborná knížka, kterou jsem kdy četla (a nebylo jich málo). Škoda, že pan Disman již není mezi námi, protože bych mu chtěla napsat, že se mi to zkrátka líbilo. To se mi nestalo ještě nikdy s žádnou jinou knihou. Když mi vykradli auto tak mezi věcmi, které mi vzali, byla i tato kniha. Její ztráta mě naštvala nejvíc. Hned jsem ji začala znovu shánět a nyní ji mám na čestném místě v knihovně. Děkuji vedoucímu katedry, že mě donutil si knihu sehnat. A to jen tím, že řekl: "Mohl bych vám vypsat 14 povinných knih, 20 doporučených a vy byste nepřečetli ani jedinou. Chci, abyste si přečetli tuhle, protože v ní je to, co opravdu potřebujete a bude vás to bavit." To podepisuji v plném rozsahu.
Nejsem sociolog, ale potřebovala jsem něco zjistit o metodách dotazníkového šetření apod. Tahle knížka je myslím dobrou volbou, je psaná srozumitelně i pro laika, obsahuje příklad, čte se dobře a rychle, jsou tam i některé úkoly. Netváří se, že všechno ej jasné a černobílé, upozorňuje na limity studia lidského chování.
Metodologie psychologie byl jeden z těch předmětů, kterým jsem se snažila věnovat nejmenší možnou pozornost a vyhýbat se jí jak jen to jde. Díky týhle knížce jsem zjistila, že to všechno není jen o tom naučit se, co dělá která proměnná, ale že metodologie může bejt zajímavá. Vtipně napsaný, snadno pochopitelný, nemám co vytknout.
Štítky knihy
Autorovy další knížky
2002 | Jak se vyrábí sociologická znalost |
1969 | ABC rodinné výchovy. I, (Dítě předškolního věku) |
Pokus o přístupnost látky, která je jinak neuvěřitelně nudná. Není o moc zábavnější ani tak, ale cením snahu.