Islámský fašismus – Analýza

kniha od:


KoupitKoupit eknihu

Islamismus vznikl současně s italským fašismem a německým nacionálním socialismem. Jeho fašizující ideologie však má kořeny v mnohem hlubší minulosti – je obsažena už v prapočátcích islámu. Hamed Abdel-Samad ve své analýze rozebírá islám od jeho prvopočátků až do současnosti. Základní rysy fašismu prosvítají z islámu všude: z jeho organizační struktury stejně jako z náboženství, jež je vždy nadřazeno člověku. Je to varující kniha a za její teze byla na Hameda Abdel-Samada vydána fatva. Už to demaskuje islamismus víc než dostatečně....celý text

https://www.databazeknih.cz/images_books/31_/310148/islamsky-fasismus-Wi3-310148.jpg 4.518
Orig. název:

Der islamische Faschismus. Eine Analyse (2014)

Žánr:
Literatura naučná, Historie, Politologie, mezinárodní vztahy
Vydáno:, Knižní klub
více informací...
Nahrávám...

Komentáře (3)

Kniha Islámský fašismus – Analýza

Přidat komentář
Miro.slav
03. ledna

Spojenie islamu, resp. islamismu a fašizmu (príp. národného socializmu) sa niekomu bude možno zdať pritiahnuté za vlasy. Ale bližšia analýza (nie príliš hlboká) však ukáže dačo iné. Samozrejme, je len a len na čitateľovi aký záver nakoniec prijme, ale paralely medzi týmto náboženstvom a vyššie spomenutou ideológiou sú zrejmé. Ďakujem autorovi za hlbšie priblíženie rôznych siekt islamu, ich vzťahov, charakteristík (a vzájomnej nevraživosti). Taktiež bolo zaujímavé dozvedieť sa čo-to o začiatkoch islamu, o nenávisti jeho zakladateľa, o islamskom raji či o rôznych málo známych islamistických fundamentalistoch. Kniha sa čítala dobre, ale vadilo mi občasné zamieňanie pojmov fašizmu a národného socializmu. Taktiež mi vadilo presadzovanie liberálnej odnože demokracie, ktorá ide ruku v ruke s multikukturalizmom, za jedinú správnu cestu, pretože vždy keď niekto niečo označí za "jedinú správnu cestu" je to cesta k totalite. Inak odporúčam.

laepus
27.07.2018

Podle mě povinná literatura v současné době. Přesná, jasná, výstižná, srozumitelná analýza těch základních problémů, jaké má současný svět s islámem. Nebo spíš islám se světem. A nebo spíš islám sám se sebou...
V několika kapitolách autor na pár tezích srovnává fašismus a islamismus a přichází k závěru, že společného mají mnohem víc než jen např. nenávist k židům. Dále se zaobírá zřejmě nejzásadnějším problémem islámu - samotným momentem vzniku - motivací a okolnostmi, které k tomu vedly, že se v 7. století z jednoho nasraného arabského padesátníka stal pedofil, znásilňovač a masový vrah, který pro svůj businessplán vymyslel náboženství.
Jelikož je autor původem z Egypta, věnuje velkou část své rodné zemi a vlivu Muslimského bratrstva. Zabývá se i odlišnou situací v Íránu, Saudské Arábii i dalších blízkovýchodních státech - Erdoganem v Turecku, Hizballáhem a Hamásem v Libanonu, arabským jarem v Tunisu apod. Není to jen suchý výčet dat, to by ta kniha byla dlouhá a nudná - což není - ale vše je psáno pochopitelně a v souvislostech - nějaké věci se sice mohou opakovat, ale to pro lepší zapamatování vůbec neškodí. Hodně zajímavé jsou i kapitoly o několika jedincích, kteří se rozhodli islám odvrhnout a vyjít s tím v konkrétní islámské zemi na veřejnost - je peklo, jaké věci je pak potkaly, příp. dodnes potkávají. Velice jsem ocenil i kapitoly o vlivu médií a jejich možnostech - ty působí ze všech nejnadějněji.
Závěrem - na to, že v České republice je muslimů asi šest a půl :) je bizarní, že už několikery volby je nejzásadnějším tématem zahraniční politiky zastavení statisícových muslimských hord, které čekají na našich hranicích. A chválabohu (kterému?), že u nás máme takové borce jako Pitomia a Tuzemana - jen díky nim se k nám všichni ti teroristi bojí přijít. Ale teď vážně - je smutné, že tuto pseudoproblematiku u nás rozviřují právě takoví hlupáci a ještě větší hlupáci jim na to skáčou. A i o tom je v této knize psáno - jak je to vlastně s různými postoji Evropanů k nárůstu islamismu v našem civilizačním okruhu.
A úplně závěrem si neodpustím dvě citace:
"Pokaždé, když se vyspíme s některou huriskou, tato se posléze opět promění v pannu. Muslimův penis nikdy neochabne. Erekce trvá věčně a požitek z takového spojení je sladký a není z tohoto světa. Každý vyvolený bude mít kromě svých žen, které měl v pozemském životě, i semdesát hurisek. Všechny budou mít nádherně svůdnou vagínu." - i tohle je rozebráno - postoj islámu k sexualitě.
"Fašismus byl odsouzen k zániku nezávisle na tom, jak dokázal být v jisté fázi variabilní a silný. Atmosféra a okolnosti, které vedly k jeho rozmachu, stejně jako energie a víra, které ho nadnášely, nebyly udržitelné navěky. Fašismus potřeboval války, které mu topily pod kotlem, vymývání mozků, jež mělo za následek hořký konec, a oběti, které za sebou táhly další oběti. Ale na konci bude fašismus vždycky poražen. Otázka zní: Jak dlouho to potrvá? A jakou cenu si toto vítězství vyžádá?"

Eldar80
25.03.2018

Chtěl bych poděkovat nakladateli, že taková kniha vůbec vyšla. A tak brzo po německém vydání. Autor zde částečně reaguje na Arabské jaro v letech 2011 a válku v Sýrii. Kniha je tak aktuální a pomáhá lépe porozumět co se nyní děje. Co mě překvapilo, že kniha není nějak bombastická, ale věcně popisuje historická fakta a blízkovýchodní politiku.
Vzhledem ke svému egyptskému původu autor používá svůj vlastní pohled a nemusí se opírat o pohled médií jako my. Co je velmi zajímavé, tak kniha se nijak nedotýká tématu politické korektnosti. Fakta použitá v knize se této rovině úplně vyhýbají.
I v této knize se logicky vracíme ke vzniku islámu. Kniha se tak výrazně zabývá historií, která v průběhu čtení přináší poznání jak šaría ovlivňuje politiku a kulturu islámských zemí. Vzhledem k tomu, že o náboženství je kniha zcela minimálně, dal by se i zde použít termín politický islám. Ten však logicky není v knize nikde použit.
Už před čtením této knihy jsem věděl, že islám je fašistické náboženství, ale netušil jsem, že historicky tam vazby na fašistické režimy skutečně byly. Nejsem expert na politiku blízkého východu ve 30. letech a v průběhu druhé světové války a tak mne mnohé informace velmi překvapily. Ke spoustě faktů se nedá nic říct. Je to tak neutrální, že arabisté nebo islamofobové vůči textu nemohou nic namítnout.
V knize se dokonce nikdy neřeší otázka, zda samotný islám je fašistický. O samotném islámu autor kupodivu moc nemluví. Popisuje hlavně jeho vliv na jednotlivé země. Vysvětluje, že islámské teokratické režimy vždy inklinují k fašistickému státnímu zřízení. A teď co s tím? Autor totiž v knize nenabízí nějaké řešení. Očividně totiž žádné není… Pouze v závěru se apeluje na ještě větší sekularizaci Německa a schopnost multikulturního soužití.
Se samotným závěrem se tedy nedokážu ztotožnit. Zde už je místo pro dialog. Já totiž na multikulturalismus absolutně nevěřím. V historii to prakticky nikdy nefungovalo.
Co bohužel musím konstatovat, tak tahle kniha totálně rozsekává všechny brožurky, které dosud vydalo CSPI. (Na všech je však napsán Level 1, tak kdo ví co přijde dál.)
Pokud vás tohle téma zajímá, tak si to rozhodně přečtěte. Kniha je mnohem kratší než Warraq, ale poskytuje mnohem více relevantních informací a kvalitativně přesahuje všechny brožurky o politickém islámu.
Islám vytváří státní útvary, které mají fašistické nebo totalitní rysy. A? … a nic. Pokud máte pocit, že je svět šílený, není závada na vašem přijímači. Nesnažte se srovnat obraz. Vysílání teď řídíme my. Nastavujeme obraz … (omluvte sníženou kvalitu záznamu): https://www.youtube.com/watch?v=J8VWBf1diPs
Tak tohle sme nechtěli slyšet.
(Pro mě mělo čtení pointu navíc, protože zde byl odstavec přesně k tématu předchozí knihy co jsem četl. Je zde zmíněn Averroes i Maimonides.) 90%

Štítky

islám antiislamismus

Autor a jeho další knihy

Hamed Abdel-Samad

Hamed Abdel-Samad
egyptská, 1972

Kniha Islámský fašismus – Analýza je:

v Právě čtených1x
v Přečtených19x
v Čtenářské výzvě1x
v Doporučených2x
v Knihotéce9x
v Chystám se číst12x
v Chci si koupit2x