Dějiny náboženského myšlení. Svazek I, Od doby kamenné po eleusinská mystéria

Dějiny náboženského myšlení. Svazek I, Od doby kamenné po eleusinská mystéria https://www.databazeknih.cz/img/books/11_/111033/bmid_dejiny-nabozenskeho-mysleni-i-6414a1141dbc9.png 5 42 2

První díl Dějin náboženského myšlení – proslulého díla, do něhož rumunský historik náboženství shrnul výsledky své celoživotní práce – Od doby kamenné po eleusinská mystéria zachycuje nejstarší vrstvy dějin náboženství lidstva, od prvních projevů v prehistorickém období, přes zaniklé civilizace starého Egypta, Mezopotámie, Íránu nebo Chetitské říše, až po rané fáze velkých světových náboženství na území Indie, Izraele a Řecka.... celý text

Náboženství Literatura naučná Historie
Vydáno: , Oikoymenh
Originální název:

Histoire des croyances et des idées religieuses. I, De l’âge de la pierre aux mystères d’Eleusis , 1976


více info...

Přidat komentář

marcela0282
20.04.2020 4 z 5

Prehledna publikace mapujici vyvoj nabozenskych predstav cloveka... Autor mapuje, co cloveka k nabozenskemu mysleni vedlo, jak si v prubehu dejin ospravedlnoval vznik sveta a vysvetloval procesy kolem sebe. To ano, ale chybela mi hlubsi interpretace, vysvetleni jak se veskere myty a zvyklosti ustavovaly a jak se propisovaly do kazdodenniho zivota jedincu. Zkratka co to vse znamenalo pro obycejneho cloveka - to jsem take od knihy ocekavala. Nevadi, dozvedela jsem se spoustu zajimavych informaci, jen pro priste sahnu po necem ze sociologie nabozenstvi, ktera na me otazky odpovi :)

Stilico
18.04.2012 4 z 5

Přehledně chronologicky popsán vývoj náboženského myšlení. Od paleolitu přes neolit a mezopotámská náboženství k judaismu a řeckým kultům. Člověk může vidět paralely mezi jednotlivými náboženstvími. Na druhou stranu se nemohu ubránit dojmu, že mnoho shodných paralel je vytvořeno dodatečně námi a nejvíce se na ní podepisuje naše vlastní zkušenost, která mnohdy vychází z křesťanské tradice. Dalo by se tak mnohokrát hovořit o křeštanské symbolice i u neolitických rituálů, ale není to způsobeno samotným faktem, že i sám autor byl z křesťanského (pravoslavného) prostředí?