Bez loga

kniha od:


KoupitKoupit eknihu

Rozsáhlá a exaktními statistickými údaji podpořená studie o podobách moderního marketingu. Kleinová ve čtyřech oddílech své práce (Bez prostoru, Bez volby, Bez práce, Bez loga) demaskuje praktiky soudobého reklamního průmyslu, ukazuje, jak ve dvacátém století rostl význam, který hrála v propagaci výrobku rádoby prestižní značka – až do té míry, že značka zastínila výrobek a stala se sama dobře prodejným a draze placeným artiklem. Popisuje zaměstnanecké praktiky nadnárodních korporací, zejména to, jak těží z levné pracovní síly v zemích třetího světa, a bezostyšnost, s jakou si reklama přivlastňuje veřejný prostor. Kniha překvapí zejména odhalením skutečného rozměru a dosahu obchodních a reklamních praktik, kterým jsme dnes a denně vystaveni....celý text

https://www.databazeknih.cz/img/books/28_/28410/big_bez-loga-1ZG-28410.jpeg 4.559
Žánr:
Literatura světová, Literatura naučná

Vydáno: , Argo, Dokořán
Originální název:

No Logo, 2000


více info...
Nahrávám...

Komentáře (12)

Kniha Bez loga

teratera
22.09.2021

Knihu jsem četla znovu po asi 7dmi letech, je strašné jak moc je stále aktuální a jak se naprosto vůbec nic nezměnilo. Je to stále to samé pořád a pořád dokola, jen se propagace značek schovává za jiná aktuálnější témata. Korporáty jdou stále za svým a je jim jedno co to stojí. Kniha by měla být povinnou četbou, od první do poslední stránky. Velmi smutná realita. A nedělám si iluze, že se po těch 20ti letech od vydání něco změnilo :(. Naomi Klein je skvělá novinářka a spisovatelka, její knihy jsou drsným oknem do reality.

Adigiotto
19.08.2021

Knihe byť prospelo skrátenie. Niekedy som mal pocit, že čítam nekonečne dlhý novinový článok. Naomi Klein však už v prvej knihe preukázala cit pre výber veľkých tém.


6053
27.10.2020

kniha se četla těžce, ale nakonec jsem ji snad po měsíci úspěšně přelouskala. O praktikách velkých firem jsem věděla, jen mě kniha v nich utvrdila. Pro mě největší šílenost byla kapitola o tom, za jakých podmínek a kdo a za jakou mzdu nám šijí lidé oblečení/boty/... pro ty nejprodávanější značky. Doporučuji opravdu přečíst! A do H&M nebo třeba Nike už nevkročíte!

Tomas@S
03.08.2020

Tato kniha byla pro mne tak trochu noční můra. Bojoval jsem s ní přes půl roku, hrůza :-) Ale nakonec jsem ji zvládl. Ani už nevím, kde jsem na ní našel doporučení. Téma je atraktivní, korporace, globalizace, přesun výroby do rozvojových zemí a budování značek, boj proti globalizaci a korporacím. Autorka je podle stylu zřejmě žurnalistka, strašně ty témata okecává, to bylo asi nejvíc ubíjející - se stále dokola dočítat ty samé informace. Dále autorka velmi spekuluje a jak historie ukázala (už je to přes 20 let) tak korporace a značky definitivně vyhrály nad aktivisty a antiglobalizačním hnutím. Bohužel je to tak. A ani internet tomu nepomohl, spíše naopak, korporace ho absolutně ovládly. Současnost vypadá bohužel tak, že korporace nejenom vládnou skrytě, ale nyní jsou dokonce u státní vlády, viz například Babiš a Trump. Nejhorší je, že to vypadá, že lidi korporace milují, proč by jinak její zástupce volili do vlád? Děti jsou úplně posedlé značkami jako je právě Nike. A všem je zdá se úplně jedno, že ty předražené věci vyrábějí otroci a děti v Číně. Nicméně i těm korporacím možná jednou dojde dech, ale spíš tím, že je převálcuje právě ta Čína, která v tichosti už velmi dlouho krade jejich technologie a postupně si buduje vlastní značky. Co na to říct? Asi že dobře jim tak, mají co si zaslouží.

los
22.07.2019

po přečtení jsem trochu rozpačitý, zvlášť když jsem googloval autorku a její "životní styl", obsah reflektuje svět před 25 lety a převážně americký kontext, po 11. září je všechno jinak; neztotožňuji se s řešením ze strany aktivistických organizací mladých a způsob, jak jej autorka popisuje, mi přijde dost naivní a zaujatý

Alex_Jura
03.12.2018

Příručka postmodernisty. Skvělý pohled pod povrch každodenního marketingu.

dedliipf
01.12.2017

Několikrát jsem byla varována, že je kniha špatná, autorka špatná atp. nicméně pokud vím, většina varujících ji ani nečetla, dostala se k nim zřejmě pouze kritika, kterou mi pak misionářsky ovšem bez hlubšího kontextu přinášeli. Nevím, ale bylo to STRAŠNĚ PŘÍNOSNÉ. No fakt. Neke.

Bez loga jsem si koupila, když jsem pomáhala ladit komunikaci jedné drobné oděvní značky. V tomhle ohledu byl text hodně stimulující. Dostanete nové informace, někdy už zastaralé, někdy ale bohužel stále současné, plno věcí se spojí a napadá vás spousta dalších kroků a kreativ a... Mně prostě nešlo o to, abych nenáviděla kapitalismus, ale abych vhlédla do odvrácené, či vyprázdněné strany značek a firem. To se splnilo skvěle.

Samo o sobě je Bez loga napsáno čtivě. Opakuje se málo, informacemi je nabité a to, co se opakuje, se opakuje hlavně protože firmy neustále opakují své hrozné zlozvyky. Samozřejmě, že má autorka určitý pohled na svět a je jasný hned od prvních vět. Netají se tím, tak jí nemohu vyčítat, že by mě tahala za nos. Jen nakonec byla asi taky trochu naivní, ale to vím já teď, o 18 let později, a bez té naivity, že tentokrát to už bude lepší, by to bylo celé temnější.

Autorce jde o zmapování několika druhů a hnutí odporu proti firmám, jejichž praktiky nejsou podle západních představ etické. K tomu přidává kontext, jak se firmy během 90. let proměnily, jak bylo možné k tomuto špatnému stavu v továrnách dojít.

Ve výsledku zprostředkuje hlavně pohled do 90. let, do tehdejší atmosféry. A do různých strategií firem, jak vydělávat. I když už jsou to přes 20 let staré příběhy, dostanete vlastně trochu historie a kořenů různých hnutí, třeba boje proti GMO, fast fashion, body image reklamám. Zjistíte toho víc o Americe, protože kniha se týká té doby, kdy se tam rozšiřovaly nůžky a část obyvatel chudla a chudne a nejsou to zrovna jen přistěhovalci. Protože nakonec chování firem neovlivňuje jen zaměstnance ve východní Asii, ale i kupce výsledných výrobků.

Muflonius
14.09.2015

Pokud jste nikdy nepropadli značkám, patříte mezi ty šťastnější. Drtivá část mého okolí značkám holduje a tato kniha je vlastně takovým historickým průvodcem po dnešních největších značkách a jejich praktikách v minulosti a dnes. Abych řekl pravdu, spousta věci mě nepřekvapila a pár šokovalo.
Už jsou dávno pryč časy, kdy značka znamenala zaručenou dobrou kvalitu. Přetvoření značky v něco odhmotněného, jež nemá s výrobky nic společného, je vlasně náplní dnešních světových značek. Ruku v ruce s využívání pracovní síly, manipulací politiky a obcházením zákonů. Platí zde klasické pán psovi, pes ocasovi. Těžko bych popsal rozhořčení, které ve mně narůstalo s každou řádkou, kterou jsem přečetl.
Všichni cítíme nátlak a všudypřítomnost reklam. Vnucování se životního stylu a nastavování standardů krásy a štěstí.
Tato kniha je jedna z těch která otevírá oči nevědomým a podporuje oheň uvědomělým.
Je to další dobrá kniha, kterou stojí za to přečíst.

1