120 dnů Sodomy

120 dnů Sodomy https://www.databazeknih.cz/img/books/43_/432983/bmid_120-dnu-sodomy-EY9-432983.jpg 3 661 186

Popis knihy zde zatím bohužel není...

Žánr:
Literatura světová , Romány , Filozofie

Vydáno: , Cesty
Originální název:

Les Cent Vingt Journées de Sodome , 1785


více info...

Sakulnikov
Sakulnikov
23.03.2014 3 z 5

Na rozdíl od povídek, které jsem od něj četl dříve, obsahuje opravdu nechutné popisy těch nejdivnějších úchylek.

jiri77
jiri77
19.03.2014 5 z 5

Tak tahle kniha je určitě ta nejvíce šokující jakou jsem četl. Plná sexuálního násilí a zvráceností odehrávající se na zámku Silling ,je opravdu pro silné žaludky. Je to určitě zajímavý pohled na lidskou sexualitu a čeho jsou ,, lidé '' schopní. Podruhé ji číst už nebudu, jednou stačilo. Dávám plný počet hvězd ,abych pomohl knize z nejhorší padesádky ,kam podle mě nepatří.


luciasek86
luciasek86
08.03.2014 5 z 5

Tuto kniha i když v sobě měla brutální sexuální praktiky sodomy a příběhy vypravěček a případy sodomitů se vstupňovali od menších sexuálních úchyláren, kde se páni vždy ukojili po brutální sexuální činy na mužích, ale hlavně ženách a dětech kde pak docházelo v příbězích i k vraždám z úchylky. Vypravěčky za příběhy ze života byly velmi ceněny od pánů muka prožívali manželky, unesené děti a služebný kteří byly mučeny, nuceny do věcí, které nechtěli bylo jim ubližováno nakonec byly zavražděny. Tato kniha mimo jejího obsahu je velmi dobře napsaná dobře se čte. Je to dílo nad kterým by se měl člověk zamyslet jaké zhovadilosti se ve světě děli, a dějí a že může být rád že se to neděje jemu a ani jeho rodině.

HKK
HKK
13.02.2014 4 z 5

Na dávné doporučení se mi až nyní dostala kniha do ruky.
Musím říct, že ji hltám jedním dechem. Ano některé scény jsou odporné a čím více se člověk pročítá ke konci knihy tím i odpornější, ale s tím já žádný problém nemám (ano sice jsem se párkrát "oklepala" ale žaludek mám na takové věci silný dost).
Musím dát za pravdu v začátku, kdy je uvedeno, že názor na knihu si musí udělat každý sám - buď že odhodí jako nechutnou pornografii a nebo jako dokument o nejrůznějších úchylkách které prostě lidi v sobě měli, mají a mít budou.

FillisDilla
FillisDilla
13.01.2014 4 z 5

Pokud jsem zrovna nebyl vzrušený, byl jsem pobavený. A naopak.

Kapis
Kapis
06.01.2014 5 z 5

Pobavil jsem se u komentářů některých úzkoprsých holčiček, které zhnuseně toto zásaní dílo odhodily. Tato kniha je ale dech vyrážející, i když mě žádné úchylky nelákají, je to úžasná studie čeho je člověk, opojen svou mocí, schopen. Nikdy bych se ničeho podobného nechtěl účastnit na žádné ze stran, ale tyto zvrhlé eskapády (jak někdo dole pěkně napsal "svaté čtveřice") jsem zhltal jedním dechem, trochu mi vadilo, že podrobně je rozepsán jen kousek, ty největší masakry jsou psány už jen zkratkovitě a to už moc čtivé nebylo.

Holčičky by si měly uvědomit, že to je svým způsobem dílo vědecké, kdy autor sepsal takovou malou, v té době určitě naprosto šokující, encyklopedii úchyláren a po autorovi je nazván celý blok sexuálních sadistických úchylek, že stejné a beztak horší zvěrstva se dějí denodenně pořád po celém světě a naopak by si to měly přečíst o to pečlivěji, aby si vážily svého bezstarostného života. Kolegové pode mnou dílo rozebrali přemoudřele ze všech stran, nemám co dodat a dávám plný počet, abych 120 dnům Sodomy trochu pomohl z žebříčku 50. nejhorších knih, kde rozhodně nepatří a kde ji zařadily pouze slabé žaludečky zromantizovaných děvčátek, které beztak pak považují "Velkou žranici" za jeden z vrcholů dekadentní kinematografie. Film 120 dnů Sodomy jsem neviděl a upřímně řečeno ho vidět ani nechci, na papíře mi stačilo.

nokid
nokid
21.11.2013 4 z 5

puml: A nezdá se Ti, že dobro se skoro vždy projevuje pasivitou ??? A někdy až neskutečnou? Všimni si, jak mě mnozí osočovali, když jsem v blogu popsal svůj postoj k vojenské službě v komunistickém Československu - tehdy jednoznačně jsem se postavil k odporu vůči zlu ohrožujícímu světový mír - protože to jejich vlastní přesvědčení jim říká, že zlu se má ustoupit a dokonce mu ještě posloužit!
Díky a paleček dávám...

Aurinko
Aurinko
21.08.2013 1 z 5

Myslela jsem si, bláhově, že mě jen tak něco nerozhodí. Ale tohle...to se prostě nedá. Naprostá zvrácenost, nechutnost, šílenství.
Z žádné knihy se mi takhle žaludek nezvedal. Začátek ještě jde...když máte aspoň trochu silný žaludek, je to jen hodně moc nechutný (samé zvratky, výkaly atd...). Ale jak přejde na sekání různých končetin tak to snad ani žádný normální člověk dočíst nemůže...Prostě fuj...

Clairka
Clairka
13.08.2013 odpad!

Hnus ! Knihu sem zahodila po par strankach...

Pitbullka
Pitbullka
31.07.2013 5 z 5

Je až neuvěřitelné, že tohle někdo dokázal napsat a ještě v takové době! Mně osobně se kniha líbí (a to nejsem žádný zvrhlík). Takhle to prostě dříve chodilo.

punktruhlicka
punktruhlicka
05.06.2013 3 z 5

Při téhle knížce se mi dělalo tak špatně, že ji víckrát nechci ani držet v ruce.... ani jsme jí nezvládla dočíst

Adam Růžička
Adam Růžička
24.05.2013 5 z 5

Knihu jsem četl již před pár měsíci, ale nelze jinak než doporučit. Čtenář má možnost si ověřit své hranice ;-)
Více jsem o knize napsal v recenzi na http://pramen-touhy.webnode.cz/news/donatien-alphonse-f-de-sade-120-dnu-sodomy/

cocci_nella
cocci_nella
03.05.2013 1 z 5

Z této knihy jsem byla schopná přečíst pouze 90 stran... Nedala jsem to... Naprosto nechutné..... A to si myslím, že snesu hodně, ale tohle bylo až moc......... :-( takže mi tato kniha leží doma v polici, rozečtená, ale obávám se, že ji asi nikdy nedočtu...

Velcka
Velcka
17.03.2013 2 z 5

Ráda si dobré knihy přečtu vícekrát, ale tuhle? Opravdu ne! Na mě až moc nechutné.... ale proti gustu, žádný dišputát.

hanaheu
hanaheu
10.03.2013 2 z 5

Opravdu nicmoc,ani jsem ji nedočetla.

puml
puml
13.01.2013

Sadeho 120 dnů Sodomy je pro mě především kritika neomezené moci a dvojí morálky.

Sade popisuje společnost, která prosazuje dvojí morálku a rozděluje společnost na ty, kteří mohou páchat prakticky cokoliv, bez špatného svědomí a beze strachu, a na ty, kteří jsou využíváni a nuceni jen bezmocně přihlížet. Zároveň je 120 dnů tak trochu parodie manýry dobrého a morálně silného, asexuálního hrdiny. Sade naopak uvádí na scénu hrdiny, kteří jsou morálně a sexuálně skrz naskrz zkažení a kteří, ač zastávají posty, jež by je měly opravňovat k morální bezúhonosti, tuto morálku neustále překračují. Hlavní protagonisté tak využívají své moci k prosazování vlastní "morálky", ve které se brutalita a krutost, prosazovaná až s úzkostlivou pečlivostí a přesností, stává jakousi anti-transcendencí a anti-spiritualitou. Tradiční pohled na křesťanskou duchovnost a spirituální rozměr člověka, který se omezoval na duchovní prožitek s výrazným potlačením sexuality, je tak ve 120 dnech nahrazen rozměrem ryze utilitárním, ve kterém je naopak tělesnot, sexualita a destrukce, a s tím spojené uspokojování slastí, povýšeno na trancendentní a spirituální zážitek pro hlavní protagonisty z řad mučitelů. Neustálé překračování zákazů se tak stává nejvyšší svátostí.

Jedná se tak o studii, kam až lze ve společenské sebedestrukci zajít, jak lze uplatnit moc, a že každá moc má v sobě jistou dávku "sadismu", který se ale nemusí nutně prosazovat tak, jak píše Sade; tj. v obskurních uchylkách. Už jen samo prosazování moci poskytuje duševní ale mnohdy i fyzické uspokojení. Každé prosazování moci má v sobě skrytý sexuální podtext a určitou dávku destrukce. Jedná se vlastně jen o to, jakým způsobem a čím je člověk schopen těmto svým démonům čelit. Společnost zbavená jakýchkoliv morálních pravidel a zásad je společnost 120 dnů Sodomy, kde každý každého využívá jen ke svému vlastnímu uspokojení.

Jinak se ale jedná vcelku o dost schematické dílo, ve kterém není vlastně jediná postava, která by nějak zásadně vzdorovala praktikám, které se v zámku odehrávají. Ale na druhé straně snaha přežít za každou cenu a v každé situaci je vlastnost většiny živých organismů, člověka nevyjímaje. Sadeho trpící postavy jsou ale jen bezduché loutky neschopné jakéhokoliv vzdoru a bez možnosti se domoci jakékoliv pomoci a práva (zvlášť když vrcholní představitelé těchto institucí jsou jejich trýzniteli), a to je asi ta nejděsivější Sadeho vize a odkaz společnosti.

reakce na poznámku od uživatele nokid:

Mnohdy to tak určitě vypadá, že se dobro prosazuje pasivitou, ale nemyslím si, že Sademu šlo o nějaké dobro a zlo, ta kniha, stejně jako celé jeho psaní stojí mimo tyhle kategorie a spíš bych to nazval popisem „stavu věcí“. Ta „děsivost“ 120 dnů je v tom, že tam není žádný vzdor vůči jakékoliv kategorii typu dobro a zlo; on tam totiž není vůbec žádný vzdor. Proto ten někdy až úřední tón, distancovanost, takřka nulová psychologie ve smyslu hlubšího vykreslení postav, pohnutky ryze utilitární a rozdělení jako z formulářů na daňové přiznání. To samozřejmě trochu zlehčuji, ale ani na úřadě nepomůže, když se operuje termíny jako dobro, zlo, morálka, soucit atd. Člověk si tam může klidně kleknout (což většinou nikdo nedělá) a stejně pak musí udělat, co udělat - podle úřadu či jiné instituce - má, protože ví, že úřad vládne represivními mechanismy, takže je pak většinou namístě jen odevzdanost a pasivita k úřadu, který za to mimo jiné dává jakous takous jistotu řádu, a o to, jestli je to řád dobrý nebo zlý tu nejde, tyhle kategorie totiž ztrácí význam vstříc vlastním očekáváním a obsesím; každý takzvaný řád může být pro jednoho dobrý a pro druhého zlý. A proto jsou tu vždycky ti, co vzdorují, a vždy vzdorují aspoň latentně, když ne aktivně, a tím podrývají stávající řád a nutí ho se neustále přizpůsobovat nebo obměňovat. Ale právě absence jakéhokoliv, a tím myslím opravdu jakéhokoliv, byť i psychického a verbálního vzdoru, činí (mimo jiné) ze 120 dnů tak skandální čtení.

Ty popisy jsou jinak strašně komisní a jednání postav je schematické až na nejvyšší možnou míru. Ale to je jen z povahy Sadeho psaní, které k žádnému moralizování a kategorizaci (mimo kategorizaci nejrůznějších sexuálních deviací) dobra a zla nesměřuje. On byl buřič a ničitel a tepal do všeho a do všech a měl z toho potěchu. Ty morální kategorie se tam dostávají víceméně přes čtenáře a vykladače Sadeho díla.

nokid
nokid
01.10.2012 4 z 5

vydání od nakl.XYZ (2009), překlad Jiří Žák
Nemám v úmyslu opravovat autora recenze (eraserhead), naopak, v zásadě se s jeho recenzí ztotožňuji. Chci jen doplnit svůj názor na výše uvedené vydání... Překladatel totiž v doslovu kritizuje předchozí vydání v Levné Knihy, KMa a vytýká mu neúplnost, nedbalost etc. Vidím to ale naopak: tento herec Vinohradského divadla nestvořil zdaleka tak rafinovaný, šroubovaným jazykem vyplněný text, navíc se nevyvaroval častého opakování slov, vynechávání písmen uvnitř slov a knize jako celku lze vytknout i ilustrace. Zjevně šlo totiž v originále o barevné (olejomalby?), jejichž černobílé reprodukce ne ideálně doplňují psaný text.
Jinak i mně se dělalo u některých scén šoufl, ale jiné svojí nápaditostí docela i vzrušují, no ne?

h.mose
h.mose
11.09.2012 2 z 5

Upřímně, nedočetla jsem ji dokonce. Z některých kapitol mi bylo krapet šoufl. Nepovažuji se za prudérního puritána, ale čeho je moc, toho je příliš. Zvrhlosti nejvyššího kalibru, které už jsou dávno za hranicí čehosi vzrušujícího. Začátek je přijatelný, ale konec finišuje do nechutných rozměrů, které je lepší snad ani si nepředstavovat, tudíž nečíst. Přesto Sada jinak snášim dobře, ale 120 dnů Sodomy je prostě až moc hard-core.

MesLivres
MesLivres
10.07.2012 3 z 5

Rozhodně to není erotická kniha, alespoň pro většinu normálních lidí představuje erotično něco dost odlišného (doufám:). Sled hromady úchyláren, kdy jedna je horší než druhá. Na knihu jsem byla hodně zvědavá, ale nečetla se mi zrovna nejlépe. Každopádně výzva splněna a podruhé si knihu nejspíš nepřectu...

Senza Jenka
Senza Jenka
09.07.2012 odpad!

Je to příručka pro psychology a sexuology - vývoj sexuálních úchylek. Příběh žádný, erotické to také moc není (pro normálně založeného člověka) a není to dokončené - možná naštěstí.