Za sklem

Za sklem https://www.databazeknih.cz/img/books/39_/399940/bmid_za-sklem-3tF-399940.jpg 4 252 57

Hlavní hrdina Keiko Furukurová se svým myšlením a jednáním vymyká běžným společenským normám a od dětských let se potýká s problémem začlenění do většinové společnosti. Své společenské místo najde až během studia na univerzitě, kdy získá příležitostnou práci v minimarketu, který otevřeli nedaleko jejího bytu. Je okouzlena dokonalou organizací, přesným popisem veškerých činností od pozdravů po zakládání zboží do regálů i pocitem sounáležitosti všech zaměstnanců. Minimarket pro ni znamená stabilitu, řád a bezpečí v nepředvídatelném a chaotickém světě venku za vstupními dveřmi. Teprve jako zaměstnanec minimarketu se konečně cítí být řadovým a plnohodnotným členem společnosti, nehledě na fakt, že i po osmnácti letech práce má stále jen statut brigádníka. Situace se změní, když je mezi zaměstnance přijat o rok mladší Širaha, který dává nepokrytě najevo, že nehodlá respektovat žádná společenská ani firemní pravidla a do zaměstnání nastoupil jen proto, aby si našel ženu, která bude ochotna ho živit. Kvůli špatné pracovní morálce se záhy ocitne na ulici, kde se ho ujme Keiko, která si ho přivede domů a chová si ho jako domácího mazlíčka. Aby Širaha dokázala uživit, začne si po mnoha letech hledat stálé zaměstnání. Záhy však zjistí, že není schopna popřít svoji identitu brigádníka ani navázat normální partnerský vztah, a vrací se zpět do svého bezpečného mikrosvěta minimarketu. Román je poutavou sondou do života současné japonské společnosti a ukazuje, s jakými problémy se potýkají svobodné ženy, které se nechtějí přizpůsobovat společenským konvencím a hledají své vlastní místo ve společnosti.... celý text

Žánr:
Literatura světová , Romány

Vydáno: , Kniha Zlín
Originální název:

コンビニ 人間 (Konbini ningen) , 2016


více info...
5
77
4
125
3
36
2
15
1
1
odpad  
0

Každý uživatel musí ohodnotit alespoň 20 knih, aby se jeho hodnocení začalo započítávat do výsledného hodnocení. Z toho důvodu se může lišit počet započítaných hodnocení ve statistice nahoře, se všemi hodnotícími níže.