Bestseller

ijcro21.02.2020 v 19:13

Podle nakladatelských domů je každá vydaná kniha bestseller (nebo aspoň potenciální bestseller).
Které knihy bestsellery ještě jsou a které už ne? Dá se to poznat, když nakladatelé počty výtisků titulu obvykle nezveřejňují?

Text příspěvku byl upraven 21.02.2020 v 19:13

Naias21.02.2020 v 19:30

Záleží na tom?

Lenka.Vílka21.02.2020 v 19:33

https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Bestseller

Ale tipnu. 3/4 je jenom udička...potenciální bestseller, to na to sedí.

Amazon bestseller...čti 25 týden nejprodávanější kniha v kategorii pro ženy paperback
New York Times bestseller...čti bla bla

Jsou to kraviny. Všechno. Všechny tyhle keci.

Text příspěvku byl upraven 21.02.2020 v 19:33

ijcro21.02.2020 v 19:38

To je přesně ono, buď je to vztahováno k nějakému konkrétnímu dílu a pak použito dál, anebo je bestseller jen marketingová nálepka a neodráží skutečný stav prodejů.

Možná by bylo zajímavé vidět reálné počty výtisků...

Lenka.Vílka21.02.2020 v 19:40

Hlavně to ne! Oni chtějí vydělat, ne dělat charitu vydáváním knih, co si koupí málo lidí, byť kvalitních, a ještě to všem troubit do světa.
Teď musíte udělat rozruch, reklamu, roztočit kola. A potom, potom prodáte všechno.

Zaplatíte si slečny na instagramu. Nebo některé to udělají i zadarmo, protože chtějí být slavné. A taky recenzní výtisky a hlavně ať napíšou na konec, že to dostaly zadarmo! Protože o tom museli hezky napsat!

Text příspěvku byl upraven 21.02.2020 v 19:43

Clint21.02.2020 v 19:41

Takže nálepka Bestseller má vlastně stejnou vypovídající hodnotu, jako palce tady ????


Lenka.Vílka21.02.2020 v 19:48

Clint: je to marketing. Tak co by jste řekl?

Naias21.02.2020 v 19:48

Nepovedala by som. Nálepka je ničnehovoriaca, ale palce si môžete rozkliknúť, pozrieť sa, kto ich dal, a prečítať si komentáre tých užívateľov.

Lenka.Vílka21.02.2020 v 19:53

Naias: ano, palce nejsou marketing jako ta samolepka. Ale nechtěla jsem to napsat tak na rovinu, ať zase nepřijdu do řečí :O děkuji za rozepsaní ;)

Clint21.02.2020 v 19:54

Jo to jo, nálepka je marketing určitě. A všelijaké ty reference (co kdo známý o knize řekl také). Ale mluvím o vypovídací hodnotě. Nicméně u těch palců se z komentů nechá poznat víc, to asi jo.

ijcro21.02.2020 v 21:38

Já beru ty palce jen jako lajk, nic víc to vlastně ani není.

Pokud se jim ale přidá na důležitosti a bude se k nim přihlížet, dá se podle nich vyhledávat, tak se mohou stát jednotkou nějaké míry (nebo se už staly?)

Adhara23.02.2020 v 17:08

Ak sa bavíme o skutočných predajoch, je pochopiteľne rozdiel, či hovoríme o predaji povedzme v USA, Čechách alebo na Slovensku. Počty, ktoré má na Slovensku vrcholový bestseller, sú na pomery USA úplný prepadák. :-) Dajú sa nájsť aj nejaké približné čísla, ktoré to vymedzujú, len treba hľadať. Samozrejme, predajnosť o kvalite nevraví nič.

encyklopedie23.02.2020 v 19:52

https://www.databazeknih.cz/knihy/sifra-mistra-bestselleru-356592

...zajímavá část knihy je na webu

Hesonit24.02.2020 v 08:14

U nás je bestseller, myslím, zhruba nad 8 000 prodaných výtisků. To, že nakladatel, napíše "bestseller" vyjadřuje spíš jeho touhu nebo to, pokud jde o překladovou literaturu, že to byl bestseller jinde. Skutečný bestseller se podle mě pozná podle toho, jestli má kniha během roku dotisk (a v dalších letech se dotisk opakuje).

ijcro24.02.2020 v 09:42

Některé nakladatelské domy vydávají tištěné knihy ve velmi nízkých nákladech (menších než sto) a pak dodávají knihkupcům především formou dotisků. Což asi nelze považovat za známku bestselleru...

JáJejí24.02.2020 v 09:50

Poměrně otevřeně o problému stanovení počtu vydávaných svazků mluvívá Aleš Palán na svých besedách se čtenáři. A upozorňuju, že je nejen autor bestselerů, ale i bývalý ředitel poměrně specializovaného nakladatelství. Čili tu problematiku zažívá z obou stran.

Hesonit24.02.2020 v 12:30

Uživatel svůj příspěvek odstranil.



Vložit příspěvek